Oltsin Glanza
Re: Oltsin Glanza
Pitääpä miettiä! Jotenkin vaan ollut sellainen olo että mielummin pitää sen pyyhkijän kuin laittaa siihen reikään korkin. Jos pyyhkijä tulisi lasin läpi ja siihen saisi mustan kiiltävän nappulan peittämään, ei olisi niin paha kuin valkoisella maalipinnalla.
Btw. haluisko joku ostaa -92 EG civicin?
Btw. haluisko joku ostaa -92 EG civicin?
Re: Oltsin Glanza
Näin minäkin ensin ajattelin, mutta nyt kun on oikeassa värissä niin näyttää ihan kivalta.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Oltsin Glanza
Hupsista kun se kesä hujahti nopeasti! Juurikaan mitään erityistä ei autolle tullut tehtyä koko kesänä, kovaa ajoa ja nautiskelua kun kaikki on toiminut niin mikäs siinä.
Nyt sunnuntaina pidettiin eka Starletti meetti Porvoossa. Glanzoja oli huimat 3kpl mestoilla, Helsingistä, Vantaalta ja Kotkasta. Mukana myös H2k keltaisella S2000:llaan.
Katsotaan jos saadaan jostain lisää starlettimiehiä kasaan sitten keväällä!
Pian on sitten aika työntää glanza talviunille ja katsoa mitä sitä talven aikana ratustelis sille pimeiden iltojen ratoksi. Talviautoakin tässä katsellut, katsotaan mikä sieltä sitten valikoituu.
Nyt sunnuntaina pidettiin eka Starletti meetti Porvoossa. Glanzoja oli huimat 3kpl mestoilla, Helsingistä, Vantaalta ja Kotkasta. Mukana myös H2k keltaisella S2000:llaan.
Katsotaan jos saadaan jostain lisää starlettimiehiä kasaan sitten keväällä!
Pian on sitten aika työntää glanza talviunille ja katsoa mitä sitä talven aikana ratustelis sille pimeiden iltojen ratoksi. Talviautoakin tässä katsellut, katsotaan mikä sieltä sitten valikoituu.
Re: Oltsin Glanza
Talviauto valikoitu ja ostettu eilen! Pidetään salaisuutena vielä viikonloppuun, kunnes saan kuvia otettua.
Tänään oli postista kolahtanut ihan japaniasta asti aito ja mint-kuntoinen STARLET-RAAMATTU Hyper Rev. Ai että tätä kelpaa selailla vaikka teksteistä ei ymmärrä sanaakaan.
Tuossa siis tunnetuimmat rakennetut starletit ja kutakuinkin kaikki tuohon aikaan saatavilla olleet after market -osat kaikkeen virittämiseen. Jumalainen katalogi!
Tänään oli postista kolahtanut ihan japaniasta asti aito ja mint-kuntoinen STARLET-RAAMATTU Hyper Rev. Ai että tätä kelpaa selailla vaikka teksteistä ei ymmärrä sanaakaan.
Tuossa siis tunnetuimmat rakennetut starletit ja kutakuinkin kaikki tuohon aikaan saatavilla olleet after market -osat kaikkeen virittämiseen. Jumalainen katalogi!
Re: Oltsin Glanza
Noniiiin, talvirassista kuvia siis!
Eli kyseessä on vm -98 starlet, 4E-FE ja huimat 75 heppaa. Tässä siis periaatteessa sama kone kuin glanzassa, mutta ilman turboa. Sain omasta mielestäni halpaan hintaan, ja onkin hintaisekseen todella hyvässä kunnossa. Viikonloppuna rempattiin kaverin kanssa jakopää ja samalla vaihdeltiin muutkin hihnat, öljyt + suodatin ja jäähdytinnesteet. Ainoat viat tällä hetkellä alareunasta haljennut tuulilasi ja ruosteinen oikea takakaari. Auto on juuri katsastettu ja seuraava kerta vasta 10/14!
Kyä nyt kelpaa!
Bonarina kuva meidän hallin pihalta, glanza vaanii puskassa ja meidän yhteisprojekti hurja kaliforniantuonti -84 rellu 5 LeCar mököttää taustalla.
Eli kyseessä on vm -98 starlet, 4E-FE ja huimat 75 heppaa. Tässä siis periaatteessa sama kone kuin glanzassa, mutta ilman turboa. Sain omasta mielestäni halpaan hintaan, ja onkin hintaisekseen todella hyvässä kunnossa. Viikonloppuna rempattiin kaverin kanssa jakopää ja samalla vaihdeltiin muutkin hihnat, öljyt + suodatin ja jäähdytinnesteet. Ainoat viat tällä hetkellä alareunasta haljennut tuulilasi ja ruosteinen oikea takakaari. Auto on juuri katsastettu ja seuraava kerta vasta 10/14!
Kyä nyt kelpaa!
Bonarina kuva meidän hallin pihalta, glanza vaanii puskassa ja meidän yhteisprojekti hurja kaliforniantuonti -84 rellu 5 LeCar mököttää taustalla.
Re: Oltsin Glanza - lisää Starletteja!
Mullon tällanen uus osa:
Pitäis kai ruuvata kiinni ja käydä koeajolla viel kun on plussan puolella.
Pitäis kai ruuvata kiinni ja käydä koeajolla viel kun on plussan puolella.
Re: Oltsin Glanza - pöhistin postista
Nyt on kyllä maukas starlet laitettu! Olen kans kattellu näitä japanin markkinoilta, mutta noi verot ja sun muut kulut vähän mietityttää. Starletteja löytyy ihan sopivaan hintaan, mutta kuinka isot verot tähän tuli ja toitko liikkeen kautta vai omatoimisesti? (vähän epäselvä kysymysripuli mut kaippa tosta jotain selvää saa )
Re: Oltsin Glanza - pöhistin postista
Löytyyhän näitä nettiautosta myynnissä tälläkin hetkellä. Tietysti, jos jotain spesiaalia haluaa valmiina, niin sitte kannattaa Japanista katsoa, mutta jos kiinnostaa vakiosta lähteä rakentamaan, niin ei varmaan kannata mennä merta edemmäksi autokauppaan.
Kuluista sen verran, että verot on 500-1000 välillä, lisäks tarvit katsastusta varten Suomistarletin valot ja taakse sumarin ja tietysti tuontikulut ja rekisteröintikatsastukset + paperit. Todennäköisesti hintaero on aika pieni Suomesta ostetun ja uitetun välillä.
Oltsi voi varmaan tarkentaa noita kuluja, koska ne on varmaan vielä tuoreessa muistissa. Omani oli jo kilvissä kun mulle tuli.
Kuluista sen verran, että verot on 500-1000 välillä, lisäks tarvit katsastusta varten Suomistarletin valot ja taakse sumarin ja tietysti tuontikulut ja rekisteröintikatsastukset + paperit. Todennäköisesti hintaero on aika pieni Suomesta ostetun ja uitetun välillä.
Oltsi voi varmaan tarkentaa noita kuluja, koska ne on varmaan vielä tuoreessa muistissa. Omani oli jo kilvissä kun mulle tuli.
Re: Oltsin Glanza - pöhistin postista
Kiitoksia!Gorilla wrote:Nyt on kyllä maukas starlet laitettu! Olen kans kattellu näitä japanin markkinoilta, mutta noi verot ja sun muut kulut vähän mietityttää. Starletteja löytyy ihan sopivaan hintaan, mutta kuinka isot verot tähän tuli ja toitko liikkeen kautta vai omatoimisesti? (vähän epäselvä kysymysripuli mut kaippa tosta jotain selvää saa )
Oman löysin goo-net.comin kautta japanilaisesta autoliikkeestä. Tutulla on oma toiminimi autojen tuontiin, jonka kautta sitten sain tarvittavan avun paperien ja muun säädön kanssa. Paperien mukaan toimin siis itse maahantuojana niin säästin vähän veroja kun ei pitänyt firmalta ostaa suomessa. Voin antaa yhteystiedot jos kiinnostaa! Tuossa vaan on sitten itse kannettava riski, jos autossa onkin jotain häikkää niin ei voi valittaa firmalle.
Oma auto maksoi noin 2000€ japanissa, nykyään hinnat on nouseet ja tarjonta vähentynyt. Tämä siis laivattiin keväällä 2011 suomeen. Autovero oli mulla joku 700€, mutta halvemmallakin pääsee. Luultavasti 500-700€. Siihen tietty vielä satamassa maksettavat tulli ja alvi. Rahti oli kanssa 700€ luokkaa autolinerissa.
Toivottavasti selventää.
Tuli tosiaan se turbo asennettua justiin ennen talviteloille laittoa. Ahdot on nyt 0,9 mutta ajattelin nostaa keväällä 1 bariin.
Videota:
https://vimeo.com/82044620
Re: Oltsin Glanza - pöhistin postista
Niin joo ja nettiautosta sais nyt halvalla mustan. Aika pitkään vaan ollu myynnissä, en tiedä onko jotain vikaa.
http://www.nettiauto.com/toyota/starlet/5756417
http://www.nettiauto.com/toyota/starlet/5756417
Re: Oltsin Glanza - pöhistin postista
Kiitoksia paljon tiedoista Olis tarkotus ensi vuoden puolella mahdollisesti hakea glanza japanista mutta täytyy vielä suunnitella Ajattelin kysyä Mamasanilta, paljonko ne ottaa auton tuonnista, mutta kyselen vaikka yv:llä sinun tutun yhteystietoja jos mamasan on liian kallis Joo toi musta glanza on ollu reilut puoli vuotta myytävänä, mutta ajattelin käydä eka kattomassa tota, mutta jossei se ole hyvä niin japanista metsästää parempi
Re: Oltsin Glanza - pöhistin postista
Joo laita vaan sitten viestiä.
Tai voinhan mä sen nettisivun tähän postata joka tapauksessa:
http://www.skystyle.fi
Briteistä saa myös aika halvalla paljonkin viritettyjä glanzoja. Kannattaa tsekata esim ihan ebay tai sitten kirjautua www.ukstarletowners.com ja siellä on myyntipalsta jossa on paljonkin glanzaa ja vanhempaa starlet GT:tä myynnissä. Hommaa sellainen GT, niitä ei taida suomessa olla yhtään. Tietty brittien ilmaston tuntien ne voi olla vähän happamassa kunnossa, ellei sit oo joku hoivattu helmi.
Laitetaas toi video vielä tännekin sivulle kun katkesi taas. Eli uuden ahtimen pihinää ja kikerrystä.
https://vimeo.com/82044620
Tai voinhan mä sen nettisivun tähän postata joka tapauksessa:
http://www.skystyle.fi
Briteistä saa myös aika halvalla paljonkin viritettyjä glanzoja. Kannattaa tsekata esim ihan ebay tai sitten kirjautua www.ukstarletowners.com ja siellä on myyntipalsta jossa on paljonkin glanzaa ja vanhempaa starlet GT:tä myynnissä. Hommaa sellainen GT, niitä ei taida suomessa olla yhtään. Tietty brittien ilmaston tuntien ne voi olla vähän happamassa kunnossa, ellei sit oo joku hoivattu helmi.
Laitetaas toi video vielä tännekin sivulle kun katkesi taas. Eli uuden ahtimen pihinää ja kikerrystä.
https://vimeo.com/82044620
Re: Oltsin Glanza - pöhistin postista
Jahas aika herätä talviunilta?
Talvella ei ihan hirveästi tapahtunut auton suhteen. Osittain syynä kaakkois-aasian matka, joka tietty nielaisi hyvän siivun säästellyistä rahoista.
Ennen talviunille laittoa tuli siis ruuvattua tuo uusi hybridiahdin kiinni kuten kirjoittelinkin ja pääsin sitä jopa yhden illan testaamaan märällä asfaltilla. Hirveä polte tietenkin jäi koko talveksi päästä kuivalle asfaltille testaamaan että muuttuiko se meno yhtään. Samalla jätettiin ilmanputsari kokonaan pois kun en sitä enää mitenkään saanut paikalleen kun imupuolen halkaisija kasvoi niin reilusti. Laitoin sitten tiheää verkkoa päälle estämään suurimpien könttien sisäänpääsyn.
Noh joka tapauksessa tässä tilanteessa oltiin, monikansallisessa seurassa.
Talven aikana tuli hommattua tällainen mokkula:
Eli kaukosäädin ovien keskuslukkoon. Autossa on valmius tuohon valmiina, joten piti käyttää noin huimat 60sec tuon ohjelmoimiseen. Hyvin toimii.
Sain myös alusta asti rikki olleen sisään taittuvan vasemman peilin mekanismin korjattua.
Tuollainen ratas oli poikki, joten pikaliimaa väliin ja rattaan läpi kulkenut tappi paikoilleen. Taas hienosti taittuvat molemmat peilit!
Tuli myös vaihdettua hybriditurbon mukana tulleen merkittömän painekellon tilalle jo aiemmin hankkimani HKS:n kello, joka on nyt säädetty mittarin mukaan 1.1 - 1.2 paineille. Viime kesäisen dynosession pohjalta arvioin että mittari näyttää 0.1 - 0.2 liikaa, joten uskon siellä olevan oikeasti nyt korkeintaan karvan päälle 1 bar.
Viime lauantaina vaihdettiin sitten uudet silikoniset jäähdytinletkun kun alkuperäiset 15 vuotta vanhat alkoivat vuotaa. Tuli myös vaihdettua dumpille silikoninen letkun pätkä kun edellinen viritys oli todella purkkainen.
Konehuone on todella paskainen, mutta jos sen nyt oikeasti joskus saisi vaikka pestyä.
Viimeisenä hommana irroittelin etucoilit ja suoritin pienen huollon sekä nipistin vielä sentin pois edestä korkeudesta. Vieläkin saisi luultavasti aika reilustikin pois korkeudesta, mutta taitaa mennä sitten niin hankalaksi jopa meidän halliin pääseminen, että olkoon nyt tuolla korkeudella. Takaa auto on vielä samalla korkeudella kuin viime kesänä. Pitää katsoa jos sitä vähän tiputtaisi jossain vaiheessa...Tässä kuva hallista. Alusta ei ollut ihan vielä asettunut kun oli vasta säädetty, hivenen taisi alemmas tuosta asettua.
Sunnuntaina sitten tuli otettua auto hallista vesisateen saattelemana, joten hieman vitutti ettei vieläkään päässyt koittamaan uuden turbon tuomia tehoja kunnolla. Tänään sitten onneksi pääsi vähän koittamaan. Selvästi jotain on tullut lisää kun ei meinaa enää kakkosellakaan löytyä pitoa vaan sutii niin perkeleesti. Lähtö paikaltaan ykkösellä on todella hankalaa ripeästi. Tavoitteena seuraavaksi siis saada lisää pitoa.
Jatkosuunnitelmina hommata samaa sarjaa olevat TTE vanteet 15x7 koossa ja kääräistä niille jotkut esim. 205/50/15 katuslicksit kiihdyttelyrenkaiksi. Listalla myös edelleen whitelinen ja/tai powerflexin osia alustaan (rear anti roll bar, anti lift kit), megasquirt-projektin aloittaminen jossain välissä ja mahdollisesti lukko laatikkoon!
Laitellaan lisää kuvia autosta kun on saatu se putsattua ja kelit sallii nätimpien kuvien ottamisen.
Talvella ei ihan hirveästi tapahtunut auton suhteen. Osittain syynä kaakkois-aasian matka, joka tietty nielaisi hyvän siivun säästellyistä rahoista.
Ennen talviunille laittoa tuli siis ruuvattua tuo uusi hybridiahdin kiinni kuten kirjoittelinkin ja pääsin sitä jopa yhden illan testaamaan märällä asfaltilla. Hirveä polte tietenkin jäi koko talveksi päästä kuivalle asfaltille testaamaan että muuttuiko se meno yhtään. Samalla jätettiin ilmanputsari kokonaan pois kun en sitä enää mitenkään saanut paikalleen kun imupuolen halkaisija kasvoi niin reilusti. Laitoin sitten tiheää verkkoa päälle estämään suurimpien könttien sisäänpääsyn.
Noh joka tapauksessa tässä tilanteessa oltiin, monikansallisessa seurassa.
Talven aikana tuli hommattua tällainen mokkula:
Eli kaukosäädin ovien keskuslukkoon. Autossa on valmius tuohon valmiina, joten piti käyttää noin huimat 60sec tuon ohjelmoimiseen. Hyvin toimii.
Sain myös alusta asti rikki olleen sisään taittuvan vasemman peilin mekanismin korjattua.
Tuollainen ratas oli poikki, joten pikaliimaa väliin ja rattaan läpi kulkenut tappi paikoilleen. Taas hienosti taittuvat molemmat peilit!
Tuli myös vaihdettua hybriditurbon mukana tulleen merkittömän painekellon tilalle jo aiemmin hankkimani HKS:n kello, joka on nyt säädetty mittarin mukaan 1.1 - 1.2 paineille. Viime kesäisen dynosession pohjalta arvioin että mittari näyttää 0.1 - 0.2 liikaa, joten uskon siellä olevan oikeasti nyt korkeintaan karvan päälle 1 bar.
Viime lauantaina vaihdettiin sitten uudet silikoniset jäähdytinletkun kun alkuperäiset 15 vuotta vanhat alkoivat vuotaa. Tuli myös vaihdettua dumpille silikoninen letkun pätkä kun edellinen viritys oli todella purkkainen.
Konehuone on todella paskainen, mutta jos sen nyt oikeasti joskus saisi vaikka pestyä.
Viimeisenä hommana irroittelin etucoilit ja suoritin pienen huollon sekä nipistin vielä sentin pois edestä korkeudesta. Vieläkin saisi luultavasti aika reilustikin pois korkeudesta, mutta taitaa mennä sitten niin hankalaksi jopa meidän halliin pääseminen, että olkoon nyt tuolla korkeudella. Takaa auto on vielä samalla korkeudella kuin viime kesänä. Pitää katsoa jos sitä vähän tiputtaisi jossain vaiheessa...Tässä kuva hallista. Alusta ei ollut ihan vielä asettunut kun oli vasta säädetty, hivenen taisi alemmas tuosta asettua.
Sunnuntaina sitten tuli otettua auto hallista vesisateen saattelemana, joten hieman vitutti ettei vieläkään päässyt koittamaan uuden turbon tuomia tehoja kunnolla. Tänään sitten onneksi pääsi vähän koittamaan. Selvästi jotain on tullut lisää kun ei meinaa enää kakkosellakaan löytyä pitoa vaan sutii niin perkeleesti. Lähtö paikaltaan ykkösellä on todella hankalaa ripeästi. Tavoitteena seuraavaksi siis saada lisää pitoa.
Jatkosuunnitelmina hommata samaa sarjaa olevat TTE vanteet 15x7 koossa ja kääräistä niille jotkut esim. 205/50/15 katuslicksit kiihdyttelyrenkaiksi. Listalla myös edelleen whitelinen ja/tai powerflexin osia alustaan (rear anti roll bar, anti lift kit), megasquirt-projektin aloittaminen jossain välissä ja mahdollisesti lukko laatikkoon!
Laitellaan lisää kuvia autosta kun on saatu se putsattua ja kelit sallii nätimpien kuvien ottamisen.
Re: Oltsin Glanza
Nonii on se jännä kun pyörät lähtee heti pyörimään kun vähän laittaa viestiä.
Mysticin avustuksella etsittiin uudet 15" vanteet keulille ja toivottavasti ne sieltä tulee hyvässä kunnossa perille joku päivä.
Nyt pitäisikin sitten miettiä rengasvalintoja. Tavoitteena siis maksimaalinen pito kiihdyttämistä ajatellen. Ei kuitenkaan mitään pelkkää kiihdytysrengasta vaan olisi kiva jos tarvittaessa rata-ajokin sujuisi mallikkaasti ja jokapäiväisessä ajossa mukavuutta löytyisi jonkin verran. Tosin mukavuudesta on tingitty jo huomattavasti cuscon coiloverien kanssa, joten se nyt ei ole ykkösprioriteetti. Toiveena olisi myös että niillä pari kesää pystyisi ajamaan putkeen.
Mietinnän alla on olleet
- Advan Neova AD08
- Toyo R1R
- Toyo R888
Onko omakohtaisia kokemuksia ja/tai suosituksia?
Mysticin avustuksella etsittiin uudet 15" vanteet keulille ja toivottavasti ne sieltä tulee hyvässä kunnossa perille joku päivä.
Nyt pitäisikin sitten miettiä rengasvalintoja. Tavoitteena siis maksimaalinen pito kiihdyttämistä ajatellen. Ei kuitenkaan mitään pelkkää kiihdytysrengasta vaan olisi kiva jos tarvittaessa rata-ajokin sujuisi mallikkaasti ja jokapäiväisessä ajossa mukavuutta löytyisi jonkin verran. Tosin mukavuudesta on tingitty jo huomattavasti cuscon coiloverien kanssa, joten se nyt ei ole ykkösprioriteetti. Toiveena olisi myös että niillä pari kesää pystyisi ajamaan putkeen.
Mietinnän alla on olleet
- Advan Neova AD08
- Toyo R1R
- Toyo R888
Onko omakohtaisia kokemuksia ja/tai suosituksia?
Re: Oltsin Glanza - rengasvinkkejä kaivataan!
MIkä tuo porkkana läjä tuolla taustalla on?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 80 guests