Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Omien autoprojektien esittely.
Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Suiza » 01. Dec 2013 23:27

Muutakin tullu tehtyä kun mietitty vanteita (näköjään)

Öljycooleri sai tutun ja turvallisen mattamustan niskaan, niin raadon näkynen että pakko yrittää jemmata tuo jonnekkin välijäähyn väliin. :D
Image

Sitten kantta työn alle, tuolla sylinterin ja kannen välissä on tiedettävästi pyörinyt x määrä sytytystulpan osia, joista männät ei ollut moksiskaan mutta pehmeä alumiinikanski sai kärsiä. On oikeen nakutushoukutin tommoset terävät reunat palotilassa. :geek: (reunan ympärillä näkyvät röpelöt ovat alumiinilastua, ainoastaan nuo reunat on ottanut damagea)
Image

Eikunpaineilmavinku käteen ja palotiloista squishit pois, Hemi:ssäkin toimii niin miksei ca18detissäkin. :lol:
Eipä pitäis nakutella vaikka ruuvaisikin ahtoja päälle 2bar, med alkohol tankissa.
Image

Imu ja pakokanavistakin aloin noita pahimpia valuröpelöitä postamaan sen kummemin koskematta kanavan muotoon, melko turhaa alkaa veikkailla jotain virtauksia ilman virtauspenkkiä. Pitää vielä palotilat ja pakokanavat kiillottaa, ja imukanavat vetää mataksi hienolla paperilla.
Image
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Suiza » 04. Dec 2013 22:33

Tulinpa vaan moikkaamaan tätäkin projua. 16x10,5 med 195 gummi, edessä sit 16x9,5. Pitää varmaankokeilla jotakin matalempaa profiilia noihin.


Image
Image
Image

ZG levikkeet anyone? :D
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

User avatar
WathPl0x
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 294
Joined: 03. Aug 2011 19:38
Location: Joensuu

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by WathPl0x » 05. Dec 2013 08:16

Aikas brutaalilta näyttää noilla venyillä ja spekseillä :D Laita vaa ne zg:n levikkeet, käy iha hemmetin hyvi nyt ku tommoset speksit on vanteissa.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Mystic » 05. Dec 2013 12:48

Laitahan vähän valoisammassakin kuvia. :)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Shakini » 05. Dec 2013 13:25

Mystic wrote:Laitahan vähän valoisammassakin kuvia. :)
Eiku nämä on sitä tiiserikuvien aatelia :lol:

Levikettä se huutaa! :o
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Mystic » 05. Dec 2013 13:58

^ No se vain. :D
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Suiza » 05. Dec 2013 15:26

Ei tuosta vielä paljon kuvia kehtaa laitella, ei oikeen omaan silmään vielä miellytä sivuprofiili mutta kunhan nuo maalaa fiksusti niin eiköhän se siitä. Olivat kyllä niin pornot kun olivat kaverin nissanin alla että monttu auki kuolasin sitä monta tuntia, että eiköhän tästäkin jotakin tuu loppujen lopuksi. ;)

Kuvissa vanne on juuri siinä kohtaa mihin tulee jaonmuutos speisereitten kanssa, ja ne onkin jo tilattu, vielä pitäis hommata taakse cambervarret niin saa hio fitmenttiä kohdalleen. Kaarien rälläköinti ja levikkeiden laittohan on välttämätöntä jos järkevää ajokorkeutta haetaan. ;) Kumit on aika pallot mutta ne pitää kuitenkin uusia kesäksi, joku 195/45 eteen ja 195/50 taakse?

Nyt on 195/55 edessä ja takana.

Mut jos kellään löytyy cambervarsia taakse s13, jotka ovat halvat niin ottakaa yhteyttä.

http://aijaa.com/6ERw8t
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

bahis
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 441
Joined: 20. Apr 2011 18:25

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by bahis » 08. Dec 2013 15:04

Ei herneitä sitten, mutta on pakko kysyä että onko tuossa oikeasti mitään järkeä?

Tavoitellaan 500 hevosvoimaa ja sitten laitetaan autoon sellainen rengastus jolla saadaan tiehen välitettyä hyvällä tuurilla 50?

Pientä ristiriitaa havaittavissa tässä projektissa...

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Suiza » 08. Dec 2013 15:17

No eikai tässä loppujennlopuks olekaan. ;) Katsotaan nyt ensin irtoaako tästä senverran että piti ongelmia tulee ja Sen jälkeen mietitään parempaa pitoa. :roll:
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

bahis
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 441
Joined: 20. Apr 2011 18:25

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by bahis » 08. Dec 2013 15:21

Minulla on tossa omassa s14 garretin pikkuahdin ja 255/35 katuslicksit (vastaa leveydeltään noin 275 leveää peruskumia) ja kakkosen sutiin ihan täysin ja välillä myös kolmosella on vaikeeta saada pitoja...

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Suiza » 08. Dec 2013 16:58

Tää nyt ei vaan ole mikään ylitsepääsemätön ongelma tässä vaiheessa rojektia, vaan rengastushan on noita viimeisiä hienosäätöjä loppuvaiheilla sit. Saahan tuolle 10,5 vanteelle laitettua vaikka 275 ihan hienosti vielä jos siltä alkaa tuntua sit joskus.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Suiza » 09. Dec 2013 21:47

Tuollaset kanget tuli postissa, höystettynä ARP2000 pulteilla ja asennusrasvalla, 1v takuuta jopa uskalsivat luvata!

Image

Lohkosta purin irti kaiken irtonaisen minkä normityökaluilla irti saa. (Millä helkkarilla saan öljysuihkut veke? :D)

Joku tarkkasilmäinen saattaakin huomata että miksi on purettu ja mitä lohkolle aletaan seuraavaks tekemään.
Image

Nuo mun 1 kesän/2000km cp pistons takomännät std koossa ovat sitten myynnissä, kosmeettisia vikoja löytyy lähinnä rikkoutuneista tulpista ja sen sellasista mutta hyvin toimivasta koneesta pultattu irti.

Kumma kun ei syöny mainittavasti edes öljyä noilla sylinterin seinämillä, melkein kaikki oli tuossa kunnossa. :lol: Ollut tosin jo kauemman aikaa tuossa kunnossa, viimetalvena kun männät kiireissäni vaihdoin niin olivat jo melko finito, kevyt hoonaus vain ja hyvin se pelas. Nyt on vaan vähän luotettavampaa ja tehokkaampaa konetta mielessä joten ei ole varaa jättää mitään sattuman varaan.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Suiza » 12. Dec 2013 14:59

Image

Sellaset tupsahti kotiin tänään, ehkäpä sitä vielä tänään jaksais istahtaa tuonne lumihankeen palelemaan ja hieroa stansea. :lol:

4x114,3 --> 5x114,3
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Suiza » 14. Dec 2013 15:42

Oli tottakai speisereitten muttereissa väärällä nousulla kierteet, mistähän noita pienikantasia erikoismuttereita saa hommattua? Mystic? Anyone? Kun paikoillaan sovitin noita kiinni niin tuli kutakuinkin niin ulos kun kaikissa edellisissä kuvissa.

Tuli sit koneen kanssa häärittyä vähän kun ei pystyny stancen kanssa häärimään. :lol: Lohko putsattu kaikista maaleista/liasta, teräsharjalaikan kera. Kannesta napattu kaikki venttiilit ja venttiiilinkumet pois ja palotiloja ja kanavia vähän viimeistelty.

Kansi saa tasopinnan oikasun, venttiilien hionnan ja uudet vv-kumet ja match portatun imusarjan ennen kiinnilaittoa. Lohkolle sit poraus 83,5 tai 84mm kokoon, tasopinnan oikasu ja kampuran mittaus/tasapainotuskin lienee hyvä teettää. Siinä on hyvä kivijalka mistä alkaa rakentaa. Entisen omistajan mukaan oli koko kone juuri uudelleen laakeroitu ja kyllähän hän puhui totta, ei mitään kulumaa havaittavissa missään laakerissa, joten niihin on varmaan turha koskea, kunhan mittaa välykset kiinni laittaessa.

Väriehdotuksia lohkolle/kannelle? :D

Image
Image
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Suizan S13 "400+ pyörähattiwatin metsästys"

Post by Zugu » 14. Dec 2013 16:10

Eiks se ois sama rakentaa/teettää isompi imusarja kerralla vaikkapa läppärungoilla? Melkone kuristin toi alkuperäinen kaasuläppä.. Tai saahan noita iha kaupastakin..
Nopeat liikkeet on näyttäviä

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 110 guests