Täs on pyörinyt käsissä monenmoista jdm autoa viimeisien vuosien aikana. Esim. Silvia ps13 jonne istuteltiin s15 sisustaa ymym, jonka kanssa viime talven jälkeen käytiinkin esittäytymässä acs14 nuorirakentaja osastolla. Silvian tarina loppui keskikesällä sen vaihtuessa jzx100 facelift chaseriin, chaserilla ajeltiin loppukesä töissä ilman suurempia muutoksia. Jotain oli kuitenkin talveksi saatava opiskelujen ohelle köyhdyttämään joten sorruin jo pitkään tulevaisuuden rakenteluhaaveeseen Skylinen r32:seen.
Auto tuli mulle jo täytenä projektina ja se sitten noudettiinkin tuossa kuukausi sitten parempaan kotiin seinäjoelle. Siitä lätien sitä on sitten aloitettu rakenteleen kuin iisakin kirkkoa ja nyt olisi sitten aika laittaa kunnolla rattaat pyörimään. Jotakin on kuitenkin jo tehtykin mutta puolet ajasta mennyt paremminkin opiskelujen ja osien haalimisen perässä.
Eli autona R32 gtst, rb20det tekniikalla.
Tekniikasta paljastui kaikkea mukavaa kuten;
Uusi jakopää
Kansiremontoitu
Cometic pahvi
ARP pultit
N1 öljypumppu
Uusi vesipumppu
Rosteri pakosarja
38mm ''tial'' hukkaportti
Turbonetics t3/4 kuulalaakeri, keraamipinnoituksineen
Ecu Zuikin lastulla
630mm siemens dekat
Infinity Q45 Maf
Apexi dual funnel
OT:(Koko paketti kaupan!)
Auto ei kuitenkaan noudettaessa ollut säädöissä, kävi tuplasti liian rikkaallakin. Auto oli kuitenkin käyntikuntoinen ja kyllä mä sillä kilometrin ajoinkin.
Oli aluksi tarkoitus rakentaa tuo rb20 alakerta uusiksi mutta....kilometrin ajojen jälkeen ja muutaman viikon tuumailun jälkeen heräsi kuitenkin ajatus rb25det swapista, tästä lisää jatkossa
Purin sisustan atoimeihin ja tein itse muutaman illan tallissa putkihommia ja sainkin taiottua sisälle häkin. Väriksi taikoutui aina pervosti mielessä ollut kobelcon vihreä, nyt löytyi hyvä osoite! Myös muut peltipinnat maalattiin samaan väriin bitumien poiston jälkeen.
Talven aikana korille luvassa:
+30mm lasikuitulokasuojat
+50mm takakyljet
Gtr etupuskuri n1 ilmanottoaukoilla
Type-m helmat ja takahelmapalat
Gtr takapuskuri
Seibon hiilikuitutakaluukku
BGW hiilikuitusiipi
Konepeitto?
Alustaan on jo
-uusi k-sport coilover alusta
-Sumitomo etu- ja takajarrut
- säädettäviä varsia
Vanteetkin on jo hankittu. Rays volk cv-pro 18'' magnesiumkeskiöllä. Näille on suunniteltu jotain 12.5&10.5 komboa. Saatikka saan selville käykö nuo steppilippojen reikäjaot raysseihin (40-reik).
Renkaiksi todennäköisesti valikoituu achilles 123s.
Tässä nyt vähän jotain alotusta tälle projektille. Tämä on varmaan elämän ensimmäinen topic minkä oon alottanu, toivottavasti kelepaa
Ja kuvia tulee projektin myötä!