Mazdaspeed 6
Re: Mazdaspeed 6
Pientä tilannepäivitystä. Hommasin 200tkm ajetun raakamoottorin johon tein jakopään ja hipostelin muutenkin valmiiksi. Kytkimen ja vauhtipyörän kanssa on toimitusongelmia mutta jospa ne parin viikon sisään saapuisi.
Ahterin ilmeeseenkin tulossa kohennusta
Ahterin ilmeeseenkin tulossa kohennusta
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Pienen hiljaiselon jälkeen kehdannee tännekin raapustaa edistymistä. Ei ole kuopattu eikä myyty vaikka välissä mieli on tehnytkin. Tekniikka nakattiin muutama kuukausi sitten paikalleen ja siitä se alamäki sitten alkaakin. Kone ei ottanut kunnolla jenkaa sekä kytkin aluksi pelasi mutta myöhemmin ei enää irroittanut. Kokeilin accessportia poistaa ecusta mutta se vaihe jäi kesken ilmeisesti liian matalan jännitteen takia Ecu todettu kuolleeksi, ebaystä tilattu ecu ja tilpehöörit mutta paketti hukassa eikä ole löytynyt tähän päivään mennessäkään.
Noh vastoinkäymisistä huolimatta sain tällä viikolla aikaiseksi näpätä koneen vaihteeksi irti ja sehän meni jo rutiininomaisesti.
Loota pois ja ihmettelemään mikä jumittaa kytkintä. Kytkinlevy oli liimautunut vauhtipyörään kiinni, eli vauhtipyörässä on pinnoite joka suojaa sitä ruostumiselta säilytyksessä. Ja valmistaja väittää että pinnoitetta ei tarvi poistaa asennettaessa No, töhnät jarrunesteellä pois ja paketti nippuun. Eiköhän tuo jatkossa pelaa.
Samalla tuli ihmeteltyä miksi turbon akseli pyörii niin nihkeästi. Imutorven otin pois niin oli paperituppo turbon huulilla mutta ei ollu menny siipeen asti Saa sitä ihmetellä miksi ei ota jenkaa Se olis sitten ecua vaille ready to race!
Noh vastoinkäymisistä huolimatta sain tällä viikolla aikaiseksi näpätä koneen vaihteeksi irti ja sehän meni jo rutiininomaisesti.
Loota pois ja ihmettelemään mikä jumittaa kytkintä. Kytkinlevy oli liimautunut vauhtipyörään kiinni, eli vauhtipyörässä on pinnoite joka suojaa sitä ruostumiselta säilytyksessä. Ja valmistaja väittää että pinnoitetta ei tarvi poistaa asennettaessa No, töhnät jarrunesteellä pois ja paketti nippuun. Eiköhän tuo jatkossa pelaa.
Samalla tuli ihmeteltyä miksi turbon akseli pyörii niin nihkeästi. Imutorven otin pois niin oli paperituppo turbon huulilla mutta ei ollu menny siipeen asti Saa sitä ihmetellä miksi ei ota jenkaa Se olis sitten ecua vaille ready to race!
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Jännä juttu tuon vauhtipyörän kans, itse en tehnyt Fidanzan vauhtipyörälle muuta ku pikaisen huuhtelun jarru kliinerillä, eikä ole ongelmaa tuon kanssa ollut. Vihreä pinnoite oli siis vielä asennettunakin sielä.
Pinnoite muistaakseni oli kuiva ja kohtuu kova, eli ei mitenkään tahmea tai rasvainen.
Lainaus Fidanzan sivuilta- "Better yet, this new coating doesn’t need to be removed when installing the new
clutch. Once installed and the clutch has engaged the surface a few times, the coating will
simply disintegrate and go away"
Olisko ollu joku maanantai mallin pinnoite...
Pinnoite muistaakseni oli kuiva ja kohtuu kova, eli ei mitenkään tahmea tai rasvainen.
Lainaus Fidanzan sivuilta- "Better yet, this new coating doesn’t need to be removed when installing the new
clutch. Once installed and the clutch has engaged the surface a few times, the coating will
simply disintegrate and go away"
Olisko ollu joku maanantai mallin pinnoite...
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Mazdaspeed 6
Joo itsekin vaan bräkliinillä pyyhkäsin ennen asennusta. Löysin vastaavia kokemuksia muualtakin mutta ei tuo ilmeisesti yleistä ole että tuolleen jumittuu.Tuopponen wrote: ↑21. Feb 2019 08:03Jännä juttu tuon vauhtipyörän kans, itse en tehnyt Fidanzan vauhtipyörälle muuta ku pikaisen huuhtelun jarru kliinerillä, eikä ole ongelmaa tuon kanssa ollut. Vihreä pinnoite oli siis vielä asennettunakin sielä.
Pinnoite muistaakseni oli kuiva ja kohtuu kova, eli ei mitenkään tahmea tai rasvainen.
Lainaus Fidanzan sivuilta- "Better yet, this new coating doesn’t need to be removed when installing the new
clutch. Once installed and the clutch has engaged the surface a few times, the coating will
simply disintegrate and go away"
Olisko ollu joku maanantai mallin pinnoite...
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Auto saatu ajoon viikko sitten, vaihdettiin ecu ja boksit joihin vin koodi on kytköksissä mittaristo mukaanlukien. Alunperin olin ostamassa tehdasuutta ecua joka olisi maksanut 1800e koska homma näytti niin epätoivoiselta. Tuli kuitenkin ilmi että purkkia ei enää valmisteta. Tilasin ebaystä jenkkimallin ecun ja tilpehöörit niin homma toimii, paitsi että nyt on mailimittaristo. Täytyy vähän perehtyä saisko vanhan mittariston ohjelmoitua tuohon. Ei siinä, auto kuitenki pelaa ja vetää hyvin
Laitettiin uuden kesäkumet mallia Pirelli Pzero Nero Gt ja käytiin leima joka tuli vittuilematta ainoana huomautuksena sumuvalo. Kunnon pesu sisältä/päältä ja vahaukset. Accessport tuli tietysti asennettua uudelle eculle ja kartaksi cobb stage 1+sf 93ron.
Tästä on hyvä jatkaa
Laitettiin uuden kesäkumet mallia Pirelli Pzero Nero Gt ja käytiin leima joka tuli vittuilematta ainoana huomautuksena sumuvalo. Kunnon pesu sisältä/päältä ja vahaukset. Accessport tuli tietysti asennettua uudelle eculle ja kartaksi cobb stage 1+sf 93ron.
Tästä on hyvä jatkaa
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Toistaseksi hengissä vielä (kopkop ). Käytiin Herkossa edustamassa ja olipahan kyllä hienosti järjestetty tapahtuma
Piti se käydä radallakin kokeilemassa pitkästä aikaa miten taittuu ja tällä autolla ensimmäistä kertaa. Muutamia huomioita tästä.
+ Renkaissa todella hyvä pito
+ Menee mutkat tasapainoisesti veto päällä
+ Helppo ajettava, ei vetele turhia ja menee minne käskee
+ Jarrut kestää yllättävän hyvin
- Penkeissä aivan olematon sivuttaistuki, menee ehkä vaihtoon jossain vaiheessa
- Renkaat raapii pokkauksiin
- Nostaa lämpöjä, yleinen ongelma näissä mutta helppo välttää kun johdottaa flektit uudelleen
Ja ettei ihan pelkkää ilonpitoa ole niin sain vihdoin aikaseksi käyttää takapuskurin maalattavana ja samalla katottiin persiistä mahdolliset ruosteet. Eipä tuolta mitään katastrofaalisempaa löytyny. Oli maalipurkki hukkunu johonki niin piti korjausmaalilla töpötellä pintaväriä Ja intakelle tein lämpösuojan alumiinista. Tökerön näkönenhän se on mutta kyllä sillä vaan melko radikaali vaikutus on. 10 asteen eron
näytti accessport 80kmh ja 10 asteen ulkolämpötilassa. Avaruusteipin meinasin laittaa toiselle puolen vielä ja kumilistaa reunoille.
Piti se käydä radallakin kokeilemassa pitkästä aikaa miten taittuu ja tällä autolla ensimmäistä kertaa. Muutamia huomioita tästä.
+ Renkaissa todella hyvä pito
+ Menee mutkat tasapainoisesti veto päällä
+ Helppo ajettava, ei vetele turhia ja menee minne käskee
+ Jarrut kestää yllättävän hyvin
- Penkeissä aivan olematon sivuttaistuki, menee ehkä vaihtoon jossain vaiheessa
- Renkaat raapii pokkauksiin
- Nostaa lämpöjä, yleinen ongelma näissä mutta helppo välttää kun johdottaa flektit uudelleen
Ja ettei ihan pelkkää ilonpitoa ole niin sain vihdoin aikaseksi käyttää takapuskurin maalattavana ja samalla katottiin persiistä mahdolliset ruosteet. Eipä tuolta mitään katastrofaalisempaa löytyny. Oli maalipurkki hukkunu johonki niin piti korjausmaalilla töpötellä pintaväriä Ja intakelle tein lämpösuojan alumiinista. Tökerön näkönenhän se on mutta kyllä sillä vaan melko radikaali vaikutus on. 10 asteen eron
näytti accessport 80kmh ja 10 asteen ulkolämpötilassa. Avaruusteipin meinasin laittaa toiselle puolen vielä ja kumilistaa reunoille.
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Takakoteloissa näissä olevat huopasisälokarit ottaisin pois ja vaihtaisin muovisiin. Itse Virosta tilasin Atenzaan muutamalla kympillä aikoinaan. Niin ihan sen takia että ehkäisee ruostumista kun pysyy kuivempana pyöräkotelot.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Mazdaspeed 6
Kiitti vinkistä, pitää laittaa tilaukseen ja eteenkin tarvisi kun kumpikin menny silpuksi
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Koitetaanpa antaa taas pitkästä aikaa oma osani tälle tyystin hiljentyneelle foorumille. Wintermodella mennään vielä hetken aikaa mutta on saatu jotain pientä tehtyäkin.
Lämpösuoja on viimeistelty ja laitettu sirompi lasinpesunestepönttö suodattimen viereen.
Putkistoa päivitelty simonsin 3" catbackilla. Mökää tuli sopivasti lisää ja normaaliajossa ei pidä liikaa meteliä. Katiton downpipe odottelee myös varastossa ja se asennellaan sitten ahtimen vaihdon yhteydessä. Hyrrä vaihtuu Corksport CST4 ja sitä tullaan ajamaan todennäköisesti Freektunen custom softalla. Korkeapainepumppuun laitetaan isompi Corksportin mäntä ettei bensapaineet kyykkää niin kuin vakiolla on tapana.
Flekteille näpertelin pakkosyötön kun vakio ohjaus kytkee ne turhan myöhään päälle. Alunperin laitoin 85c anturin kytkemään relettä mutta se perkele heitti pelaamasta niin nyt on nappi hytässä.
Laitetaas vielä pätkä parin viikon takaisesta jääratapörräilystä, aina yhtä kivaa leikkimistä se on
Lämpösuoja on viimeistelty ja laitettu sirompi lasinpesunestepönttö suodattimen viereen.
Putkistoa päivitelty simonsin 3" catbackilla. Mökää tuli sopivasti lisää ja normaaliajossa ei pidä liikaa meteliä. Katiton downpipe odottelee myös varastossa ja se asennellaan sitten ahtimen vaihdon yhteydessä. Hyrrä vaihtuu Corksport CST4 ja sitä tullaan ajamaan todennäköisesti Freektunen custom softalla. Korkeapainepumppuun laitetaan isompi Corksportin mäntä ettei bensapaineet kyykkää niin kuin vakiolla on tapana.
Flekteille näpertelin pakkosyötön kun vakio ohjaus kytkee ne turhan myöhään päälle. Alunperin laitoin 85c anturin kytkemään relettä mutta se perkele heitti pelaamasta niin nyt on nappi hytässä.
Laitetaas vielä pätkä parin viikon takaisesta jääratapörräilystä, aina yhtä kivaa leikkimistä se on
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Hyvää pöhnyttelyä! Oliko kesäksi muuta suunnitelmissa kuin tekniikan ronklausta? Minkälaisia lukemia tuolla uudella bolt-on hyrrällä pitäisi irrota, 400 paremmalle puolelle kuitenkin?
P.S. Yksi alusta tulossa taas hyllyyn.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Mazdaspeed 6
Katotaan mitä mieleen tulee Tuotto riittää reilusti yli 400hp mutta sinne ei ole asiaa ennen koneen avaamista. Tämähän ei ole niin hereä mitä vakio ahdin mikä on hyvä niin ei tule sitä vääntöpiikkiä mikä saattaa paskoa kanget. Pidetään jalat maassa kuitenkin.
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Mazdaspeed 6
Missä nuin leveä rata? Toranki?
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Mazdaspeed 6
Juu torangissa Pätsin rata. Tehtiin alunperin sm kisoja varten mutta nehän peruttiin tietenki
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 82 guests