Gti Almera
Gti Almera
Moromoro!
Kait minäkin kun muutkin. Elikkä reilu kuukausi sitten aloin tuumailemaan Maximan tilalle pienempää käyttöautoa... Pitkään etsin ja pariin kertaan turhauduinkin kun ei vaan löytynyt sopivaa. No kaveri sitten vinkkasi että Nettiautossa olisi Almera Gti myytävänä. Auto alkoi kiinostamaan ja hetken tuumailin että mitenhän saan järjestettyä itteni liki 300km päähän... Kyydit sain sovittua ja lähdettiin katsomaan Almeraa Savoon. Tekniikka jo itsessään kiinosti koska sr20de mihin laitettu peltisarja jonka jatkeeksi rakennettu 2.5" putkisto ilman kattia yhdellä vaimentimella, kannelle kuulemma tehty jotain mutta ei sen enempää tietoa että mitä ja sintterikytkin vaihdettu vakion tilalle. Myyjä kovasti yritti väittää että 200hp olisi koneessa potkua mutta en jaksa uskoa moiseen. Alustaakin on hieman päivitetty nimittäin Bilsteinin B4 iskarit ja Eibach madallusjouset mitkä tuli positiivisenä yllätyksenä paikan päällä. Auto lähti sitten matkaan mukaan koska vaikutti ihan fiksulta kokonaisuudessaan eikä ruostettakaan paljoa näkynyt. Mukaan sai vielä uuden tuulilasin, asennussarjan lasille ja tottakai katin että saa päästöt leimalla
Noh tottakai "uudesta" autosta ollaan aina tohkeissaan ja autoa hieman tutkiessani huomasin että paksin vehoilut olleet joskus irti ja vähän repsottaa. Otin sitten verhoilut auki ja huomasin että joku "ammattimies" on vähän paikkaillut pyöräkoteloa... No siinäkohtaa sanomattakin selvää että aukihan se paikka on otettava ja katsottava mitä sieltä löytyy ja miten on hitsattu. Ruuvimeisselillä pellinreunaa taivuttamalla ja pihdeillä nykäsemällä paikka irti, ei siis ollut edes kunnolla hitsi sulanut peltiin
Siintä sitten sisutaa purkamaan ja ympäristöä tutkimaan. Pehmeää tuntui olevan joten varaudutaan että tehdään koko sisälokari uusiksi. Ei muutakuin tuumasta toimeen ja mätää peltiä pois
Jotta homma ei kävisi niin tylsäksi niin siirrytään välillä etusiipien pariin. Oli oikean puolen etusiivessä vilkun alapuolelle ilmestynyt vähän kuprua ja reikä. Arvastin heti että roskaahan siellä varmasti on mikä päässyt muhimaan ja mädännyttämään siiven. Siipi siis irti koska uudet tulee kuitenkin tilalle.
Tässävaiheessa ei oikein enempää voinut etusiiville tehdä joten seuraavaksi paksin kansi työstöön. Joku fiksu on joskus liimannu rekisterikilven muovin kanteen sikafleksillä kiinni... Noh se kyllä irti lähti ehjänä kun vähän käytti mielikuvitusta ja mattoveistä Alta kuitenkin paljastui yllätys...
Homma jatkuu kun saan tilattua uudet etusiivet ja takakaarien korjauspalat. Aikaa ja vaivaa tämä projekti vie mutta toivonmukaan tästä vielä peli tulee
Kait minäkin kun muutkin. Elikkä reilu kuukausi sitten aloin tuumailemaan Maximan tilalle pienempää käyttöautoa... Pitkään etsin ja pariin kertaan turhauduinkin kun ei vaan löytynyt sopivaa. No kaveri sitten vinkkasi että Nettiautossa olisi Almera Gti myytävänä. Auto alkoi kiinostamaan ja hetken tuumailin että mitenhän saan järjestettyä itteni liki 300km päähän... Kyydit sain sovittua ja lähdettiin katsomaan Almeraa Savoon. Tekniikka jo itsessään kiinosti koska sr20de mihin laitettu peltisarja jonka jatkeeksi rakennettu 2.5" putkisto ilman kattia yhdellä vaimentimella, kannelle kuulemma tehty jotain mutta ei sen enempää tietoa että mitä ja sintterikytkin vaihdettu vakion tilalle. Myyjä kovasti yritti väittää että 200hp olisi koneessa potkua mutta en jaksa uskoa moiseen. Alustaakin on hieman päivitetty nimittäin Bilsteinin B4 iskarit ja Eibach madallusjouset mitkä tuli positiivisenä yllätyksenä paikan päällä. Auto lähti sitten matkaan mukaan koska vaikutti ihan fiksulta kokonaisuudessaan eikä ruostettakaan paljoa näkynyt. Mukaan sai vielä uuden tuulilasin, asennussarjan lasille ja tottakai katin että saa päästöt leimalla
Noh tottakai "uudesta" autosta ollaan aina tohkeissaan ja autoa hieman tutkiessani huomasin että paksin vehoilut olleet joskus irti ja vähän repsottaa. Otin sitten verhoilut auki ja huomasin että joku "ammattimies" on vähän paikkaillut pyöräkoteloa... No siinäkohtaa sanomattakin selvää että aukihan se paikka on otettava ja katsottava mitä sieltä löytyy ja miten on hitsattu. Ruuvimeisselillä pellinreunaa taivuttamalla ja pihdeillä nykäsemällä paikka irti, ei siis ollut edes kunnolla hitsi sulanut peltiin
Siintä sitten sisutaa purkamaan ja ympäristöä tutkimaan. Pehmeää tuntui olevan joten varaudutaan että tehdään koko sisälokari uusiksi. Ei muutakuin tuumasta toimeen ja mätää peltiä pois
Jotta homma ei kävisi niin tylsäksi niin siirrytään välillä etusiipien pariin. Oli oikean puolen etusiivessä vilkun alapuolelle ilmestynyt vähän kuprua ja reikä. Arvastin heti että roskaahan siellä varmasti on mikä päässyt muhimaan ja mädännyttämään siiven. Siipi siis irti koska uudet tulee kuitenkin tilalle.
Tässävaiheessa ei oikein enempää voinut etusiiville tehdä joten seuraavaksi paksin kansi työstöön. Joku fiksu on joskus liimannu rekisterikilven muovin kanteen sikafleksillä kiinni... Noh se kyllä irti lähti ehjänä kun vähän käytti mielikuvitusta ja mattoveistä Alta kuitenkin paljastui yllätys...
Homma jatkuu kun saan tilattua uudet etusiivet ja takakaarien korjauspalat. Aikaa ja vaivaa tämä projekti vie mutta toivonmukaan tästä vielä peli tulee
Last edited by Huissiii on 05. Nov 2022 14:22, edited 1 time in total.
Honda Civic Fn1 Sport Käyttötötterönä
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Re: Huissin Gti Almera
Näin maximakuskina kiinnostaa minkälainen oli entinen maxima?
Olipas Almera yllätyksiä täynnä
Onko mitä suunnitelmaa Almeralle jatkossa, laitatko vaan ruosteet kuntoon ja pidät käyttiksenä vai alatko laittamaan autoa enemmänkin?
Olipas Almera yllätyksiä täynnä
Onko mitä suunnitelmaa Almeralle jatkossa, laitatko vaan ruosteet kuntoon ja pidät käyttiksenä vai alatko laittamaan autoa enemmänkin?
Nissan Maxima A33 3.0 -01
ex Nissan Maxima 2.0 -98
ex Nissan Primera 1.6 -95
ex Nissan Sunny 1.6 -88
ex Nissan Maxima 2.0 -98
ex Nissan Primera 1.6 -95
ex Nissan Sunny 1.6 -88
Re: Huissin Gti Almera
Almerassa joo oli vähän yllätyksiä ja sulattelemista
Tarkoituksena alustavasti ainakin
-Korjata ruosteet ja tehdä sisäkaari
-Etusiivet uudet ja takakaariin korjauspalat
-Kattoverhoilu ja pilarimuovit verhoillaan mustalla
-Koko auton ylimaalaus orkkisvärillä eli juuri tuolla samalla metallihohto sinisellä
-Jarrujen täysihuolto ja ehkä jopa uritetut ja rei'itetyt levyt mikäli budjetti näin sallii
-Alustapäivitys mikäli mahtuu budjettiin, muuten menee keväämmälle
-Lisämittarit a-pilariin missä vedenlämpö, akun jännite ja öljynlämpö
-Kesävanteet 17-18"
Hifipuolta varmaan myös täytyy päivitellä. Auton mukana tuli Focalin K2 erillissarja minkä meinasin laittaa audisonin 4-kanavaisen vahvistimen perään ja takakonttiin 2x6.5 tai 8" subbaria.
Tuli tehtyä aeromotorssille isompi tilaus
Ostoskoriin siis tarttui...
-Etusiivet
-Takakaarien korjauspalat
-Taakse sisälokarit
-Tulpat
-Etusiipiin kirkkaat vilkut
-Venttiilikopan tiivistesarja jotta saan maalattua venttiilikopan
-Suodattimia
Ja paljon muuta pikkusälää Almeraan ja Muranoon perus huolto-osia
Ex Maxima ei kummoinen laite ollut. Perus hopea A33 3.0 automaatti 200hv -00vm. Kuvaa ei tähänhätään ole mutta järjestyy myöhemmin
Tarkoituksena alustavasti ainakin
-Korjata ruosteet ja tehdä sisäkaari
-Etusiivet uudet ja takakaariin korjauspalat
-Kattoverhoilu ja pilarimuovit verhoillaan mustalla
-Koko auton ylimaalaus orkkisvärillä eli juuri tuolla samalla metallihohto sinisellä
-Jarrujen täysihuolto ja ehkä jopa uritetut ja rei'itetyt levyt mikäli budjetti näin sallii
-Alustapäivitys mikäli mahtuu budjettiin, muuten menee keväämmälle
-Lisämittarit a-pilariin missä vedenlämpö, akun jännite ja öljynlämpö
-Kesävanteet 17-18"
Hifipuolta varmaan myös täytyy päivitellä. Auton mukana tuli Focalin K2 erillissarja minkä meinasin laittaa audisonin 4-kanavaisen vahvistimen perään ja takakonttiin 2x6.5 tai 8" subbaria.
Tuli tehtyä aeromotorssille isompi tilaus
Ostoskoriin siis tarttui...
-Etusiivet
-Takakaarien korjauspalat
-Taakse sisälokarit
-Tulpat
-Etusiipiin kirkkaat vilkut
-Venttiilikopan tiivistesarja jotta saan maalattua venttiilikopan
-Suodattimia
Ja paljon muuta pikkusälää Almeraan ja Muranoon perus huolto-osia
Ex Maxima ei kummoinen laite ollut. Perus hopea A33 3.0 automaatti 200hv -00vm. Kuvaa ei tähänhätään ole mutta järjestyy myöhemmin
Honda Civic Fn1 Sport Käyttötötterönä
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Re: Huissin Gti Almera
Hyvältä suunnitelmalta kuulostaa!
En tiennykkään, että näihin löytyy taaksekin korjauspaloja. Maximasta olis mukava nähä kuva. Tuolla "Yleinen keskustelu" puolella on topicci "Kuvia foorumilaisten autoista", saataisiin sinnekkin vähä eloa. Voisin itsekkin laittaa kuvat sinne omista autoista, kun vaan keksis minne sivustolle ensin laittas ja sieltä sitten upottais, aijaa.com on käynyt mielessä jos sitä kokeilis.
En tiennykkään, että näihin löytyy taaksekin korjauspaloja. Maximasta olis mukava nähä kuva. Tuolla "Yleinen keskustelu" puolella on topicci "Kuvia foorumilaisten autoista", saataisiin sinnekkin vähä eloa. Voisin itsekkin laittaa kuvat sinne omista autoista, kun vaan keksis minne sivustolle ensin laittas ja sieltä sitten upottais, aijaa.com on käynyt mielessä jos sitä kokeilis.
Nissan Maxima A33 3.0 -01
ex Nissan Maxima 2.0 -98
ex Nissan Primera 1.6 -95
ex Nissan Sunny 1.6 -88
ex Nissan Maxima 2.0 -98
ex Nissan Primera 1.6 -95
ex Nissan Sunny 1.6 -88
Re: Huissin Gti Almera
Asiat etenee hitaasti mutta varmasti
Tälläviikolla ei mahdottomasti ole kerennyt väkertämään mutta jotain kuitenkin
Aeromotorssilta tuli tosiaan tehtyä isompi tilaus mihin sisälsi mm. etusiivet, taakse korjauspalat, taakse sisälokarit ja muuta nippeliä. Tänään aamulla kuriiri kurvasi pihaan ja toi osia. Hetken tuumailtuani totesin että perhana, puolet puuttuu. Selvisi onneksi että tulee ilmeisesti jälkitoimituksella maanantaina
Tuulilasi menee tosiaan vaihtoon niin ajattelin että samapa se on nyt ottaa maalauksen ajaksi kokonaan lasi pois. Konepellin, pyyhkijän varret ja lasin listat nappasin pois tieltä jottai sais mahdollisimman kivuttomasti lasin irti. No en alareunaa saanut yksin sahattua joten täytyy pyytää joku vähän jeesimään.
Takakonttia sisäpuolelta ihmettelin ja massa oli vähän kupruillut... No ruuvimeisselillä erehdyin tökkäämään ja sai taas todeta että lisää hommaa
Kylkilistat tosiaan lähtee autosta pysyvästi kun selvisi että ne on vain kakspuoleisella teipillä kiinni. Aika homma oli kyllä irroittaa mutta lähti vähän tuli myös hiomakoneella pyöräytettyä listojen kohtia.
Löytyi myös pikkupikku ylläri kun teräsharjalaikalla ruostekohtia etsin lisää. Tähän ongelmaan onneksi on korjauspalat joten ei suurta paniikkia
Autoa tarkoitus jatkaa huomenna ihan ajan kanssa. Pyörän sisäkaari on puoliksi jo hitsattu joten se on aika hyvällä mallilla, sen jälkeen pyöränkaaret ja muutama pikku paikka niin on hitsaukset tehty Maalikaupasta tarjouksia kyselty ja kaikenkaikkiaan maalit ja ruisku tulee maksamaan reilu 350€ + itselle suojavarusteet
Siinä muuten vielä ex maximan kuva Muranosta varmaan laittelen kuvia yleiselle puolelle paremmalla ajalla
Tälläviikolla ei mahdottomasti ole kerennyt väkertämään mutta jotain kuitenkin
Aeromotorssilta tuli tosiaan tehtyä isompi tilaus mihin sisälsi mm. etusiivet, taakse korjauspalat, taakse sisälokarit ja muuta nippeliä. Tänään aamulla kuriiri kurvasi pihaan ja toi osia. Hetken tuumailtuani totesin että perhana, puolet puuttuu. Selvisi onneksi että tulee ilmeisesti jälkitoimituksella maanantaina
Tuulilasi menee tosiaan vaihtoon niin ajattelin että samapa se on nyt ottaa maalauksen ajaksi kokonaan lasi pois. Konepellin, pyyhkijän varret ja lasin listat nappasin pois tieltä jottai sais mahdollisimman kivuttomasti lasin irti. No en alareunaa saanut yksin sahattua joten täytyy pyytää joku vähän jeesimään.
Takakonttia sisäpuolelta ihmettelin ja massa oli vähän kupruillut... No ruuvimeisselillä erehdyin tökkäämään ja sai taas todeta että lisää hommaa
Kylkilistat tosiaan lähtee autosta pysyvästi kun selvisi että ne on vain kakspuoleisella teipillä kiinni. Aika homma oli kyllä irroittaa mutta lähti vähän tuli myös hiomakoneella pyöräytettyä listojen kohtia.
Löytyi myös pikkupikku ylläri kun teräsharjalaikalla ruostekohtia etsin lisää. Tähän ongelmaan onneksi on korjauspalat joten ei suurta paniikkia
Autoa tarkoitus jatkaa huomenna ihan ajan kanssa. Pyörän sisäkaari on puoliksi jo hitsattu joten se on aika hyvällä mallilla, sen jälkeen pyöränkaaret ja muutama pikku paikka niin on hitsaukset tehty Maalikaupasta tarjouksia kyselty ja kaikenkaikkiaan maalit ja ruisku tulee maksamaan reilu 350€ + itselle suojavarusteet
Siinä muuten vielä ex maximan kuva Muranosta varmaan laittelen kuvia yleiselle puolelle paremmalla ajalla
Honda Civic Fn1 Sport Käyttötötterönä
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Re: Huissin Gti Almera
Mielenkiintoinen threadi, jatkoa toivoen samaan malliin
Re: Huissin Gti Almera
Huhheijaa nyt on taas autoa rakennettu eteenpäin
Eilen tosiaan n.15 h tuli vietettyä tallilla poislukien evästauko joten jotain jopa sain aikaan. Tosin vähän piti siivota tallia niin se vei oman aikansa. Tuppaa aina tavarat leviämään ympäriinsä kun jotain tekee.
Takakaaria aloin duunaamaan ja oikea puoli on melkeen jopa valmis. Ei se priimaa ole mutta tämä on vasta toinen auto mihin kaaria väkerrän...
Tuulilasin irroitukseen piti alkujaan pyytää joku kaveriksi... Hain Tokmannista uuden mattoveitsen ja rupesin itse turaamaan lasia irti Varmaan tunti siinä vierähti mutta lähti irti.
Takalasin pyyhkijää ei enään tule joten sieltä lähtee kaikki siihen liittyvä pois. Peitepalan tein paksin kannen reikään niin on vähän siistimpi. Älkää pelästykö, kuvissa ei vielä valmis
Huomena pitäisi tulla loput aeromotorssilta tilatut osat niin pääsee niitä hypistelemään ja jatkamaan taas autoa
Jos jollakulla on kokemusta avaimen teettämisestä ja koodaamisesta niin kuulisin mielusti lisää Mulla ei tosiaan ole kuin yks avain ja kaukosäädin keskuslukkoon niin olisi hyvä saada toinen avain tähän varalle.
Eilen tosiaan n.15 h tuli vietettyä tallilla poislukien evästauko joten jotain jopa sain aikaan. Tosin vähän piti siivota tallia niin se vei oman aikansa. Tuppaa aina tavarat leviämään ympäriinsä kun jotain tekee.
Takakaaria aloin duunaamaan ja oikea puoli on melkeen jopa valmis. Ei se priimaa ole mutta tämä on vasta toinen auto mihin kaaria väkerrän...
Tuulilasin irroitukseen piti alkujaan pyytää joku kaveriksi... Hain Tokmannista uuden mattoveitsen ja rupesin itse turaamaan lasia irti Varmaan tunti siinä vierähti mutta lähti irti.
Takalasin pyyhkijää ei enään tule joten sieltä lähtee kaikki siihen liittyvä pois. Peitepalan tein paksin kannen reikään niin on vähän siistimpi. Älkää pelästykö, kuvissa ei vielä valmis
Huomena pitäisi tulla loput aeromotorssilta tilatut osat niin pääsee niitä hypistelemään ja jatkamaan taas autoa
Jos jollakulla on kokemusta avaimen teettämisestä ja koodaamisesta niin kuulisin mielusti lisää Mulla ei tosiaan ole kuin yks avain ja kaukosäädin keskuslukkoon niin olisi hyvä saada toinen avain tähän varalle.
Honda Civic Fn1 Sport Käyttötötterönä
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Re: Huissin Gti Almera
Hei taas!
Tänään kuriiri kurvasi ovelle ja toi aeromotorssin ison paketin. Heti piti paketti avata ja kurkistaa mitä se pitää sisällään. Ensimmäisenä pieni pettymys koska sisälokareita ei tullut vieläkään... No ei niillä kiire vielä ole joten odotellaan. Etusiivet on vailla vilkkuja ja niitä tuli nyt sitten 4kpl. Myös venttiilikopan tiivistesarjoja oli kaks erilaista eksyny ostoskoriin, täysin oma moka mutta ompahan varalla.
Sovittelin vilkkuja paikalleen ja eihän ne suoraan mene joten täytyy dremelillä vähän reikää suurentaa että saa ne kiinni. On paremman näköiset kuitenkin kuin vanhat oranssit
Muutama pikkuinen ruosteen alkukin löytyi kun tarkemmin katteli... Tuulilasin ympärykset vedän paljaalle pellille koska epäilys että siellä on pintaruostetta ja reilusti.
Paksin kannessa tulee olemaan hommaa ja reilusti että saa hyvän vaikka se ei tuolta minnekkään näy kun tulee rekisterikilven upotuksen muovi päälle. Tein jo pienen palasen uutta peltiä mutta enempää ei tälläkertaa jaksanu
Helmoja aloin putsaamaan että pystyy miettimään reikien korjausta koska joku joskus vetäny itseporautuvilla kiinni. Sain helmat putsattua ja p*ska kerroksen alta paljastui merkintä... Helmat on MSDesingin tekeleet aivan kuten takapuskurin alahelma. MSDesingin tuotteet nykypäivänä ilmeisesti harvinaista tavaraa?
Tuli kokeiltua ruosteenmuunninta kun kaikkea pintaruostetta ei saa pois ja ruostuminen on hyvä saada pysäytettyä. Tarkoitus käsitellä etenkin takapuskurin alta paikat jonne ruoste on päässyt puremaan.
Konehuone on vähän likainen ja tekisi kyllä mieli laskea painepesurilla puhtaaksi... Ei vaan tälläkelillä viitsi kun ei tuulilasia ole paikallaan ja muutenkin ulkona kosteaa. Konehuoneeseen tulee kyllä näköä kunhan sinne asti kerkeää.
Tänään kuriiri kurvasi ovelle ja toi aeromotorssin ison paketin. Heti piti paketti avata ja kurkistaa mitä se pitää sisällään. Ensimmäisenä pieni pettymys koska sisälokareita ei tullut vieläkään... No ei niillä kiire vielä ole joten odotellaan. Etusiivet on vailla vilkkuja ja niitä tuli nyt sitten 4kpl. Myös venttiilikopan tiivistesarjoja oli kaks erilaista eksyny ostoskoriin, täysin oma moka mutta ompahan varalla.
Sovittelin vilkkuja paikalleen ja eihän ne suoraan mene joten täytyy dremelillä vähän reikää suurentaa että saa ne kiinni. On paremman näköiset kuitenkin kuin vanhat oranssit
Muutama pikkuinen ruosteen alkukin löytyi kun tarkemmin katteli... Tuulilasin ympärykset vedän paljaalle pellille koska epäilys että siellä on pintaruostetta ja reilusti.
Paksin kannessa tulee olemaan hommaa ja reilusti että saa hyvän vaikka se ei tuolta minnekkään näy kun tulee rekisterikilven upotuksen muovi päälle. Tein jo pienen palasen uutta peltiä mutta enempää ei tälläkertaa jaksanu
Helmoja aloin putsaamaan että pystyy miettimään reikien korjausta koska joku joskus vetäny itseporautuvilla kiinni. Sain helmat putsattua ja p*ska kerroksen alta paljastui merkintä... Helmat on MSDesingin tekeleet aivan kuten takapuskurin alahelma. MSDesingin tuotteet nykypäivänä ilmeisesti harvinaista tavaraa?
Tuli kokeiltua ruosteenmuunninta kun kaikkea pintaruostetta ei saa pois ja ruostuminen on hyvä saada pysäytettyä. Tarkoitus käsitellä etenkin takapuskurin alta paikat jonne ruoste on päässyt puremaan.
Konehuone on vähän likainen ja tekisi kyllä mieli laskea painepesurilla puhtaaksi... Ei vaan tälläkelillä viitsi kun ei tuulilasia ole paikallaan ja muutenkin ulkona kosteaa. Konehuoneeseen tulee kyllä näköä kunhan sinne asti kerkeää.
Honda Civic Fn1 Sport Käyttötötterönä
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Re: Huissin Gti Almera
Kiva projekti Suosittelen Nismotronic jos tarvitset parempi ECU. Olen käyttänyt tommonen mun B13 SR20DE kaa, joka myöhemmin meni 20DE->20VE->20VET
Kivaa platform
Kivaa platform
Re: Huissin Gti Almera
Taas on menty eteenpäin ja hitsailut alkaa olla paksin kantta lukuunottamatta tehty. Sisäkaaresta ei ole selkeää kuvaa vieläkään mutta siintä tuli minusta aika hyvä ja ennenkaikkea tukeva! Putsasin pinnat hyvn ja vedin rostexin ruosteenesto pohjamaalin päälle jonka päälle alustamassa. Etusiipiä paikalleen laittaessa paljastui pieni yllätys jälleen kerran...
Sain helman etuosaan paikan kyllä helposti tehtyä, vedin rostexin putsatuille pelleille ja päälle alustasuoja ainetta. Etusiivet ei kuitenkaan istu niin hyvin kuin alkuperäiset joten täytyy koittaa vielä säätää niitä.
Kun eturengas oli irti niin silmään pisti myös se että etuiskarit ei ole bilsteinin vaikka niin myyjän mukaan piti olla...
Takalasin pyyhkijä kun lähtee kokonaan pois niin otan myös sille oman pesuneste säiliön pois että saa konehuoneeseen tilaa ja vähän painoa pois
Tuli haettua verhoilukangasta kattoverhoiluun ja pilareihin jotta saa kaikki harmaat osat sisustasta mustaksi. Aika tyyristä oli motonetissä verhoilukankaat nimittäin 28.90€ paketti missä 1.36x2.1m tavaraa. No ei yksi paketti millän tulisi riittämään niin otin varmuudeksi toisenkin vaikka kallistahan se on. Subbarikoteloon pitää vielä myöhemmin hakea kankaat kun tietää minkälaisen ja kokoisen tekee.
Sain helman etuosaan paikan kyllä helposti tehtyä, vedin rostexin putsatuille pelleille ja päälle alustasuoja ainetta. Etusiivet ei kuitenkaan istu niin hyvin kuin alkuperäiset joten täytyy koittaa vielä säätää niitä.
Kun eturengas oli irti niin silmään pisti myös se että etuiskarit ei ole bilsteinin vaikka niin myyjän mukaan piti olla...
Takalasin pyyhkijä kun lähtee kokonaan pois niin otan myös sille oman pesuneste säiliön pois että saa konehuoneeseen tilaa ja vähän painoa pois
Tuli haettua verhoilukangasta kattoverhoiluun ja pilareihin jotta saa kaikki harmaat osat sisustasta mustaksi. Aika tyyristä oli motonetissä verhoilukankaat nimittäin 28.90€ paketti missä 1.36x2.1m tavaraa. No ei yksi paketti millän tulisi riittämään niin otin varmuudeksi toisenkin vaikka kallistahan se on. Subbarikoteloon pitää vielä myöhemmin hakea kankaat kun tietää minkälaisen ja kokoisen tekee.
Honda Civic Fn1 Sport Käyttötötterönä
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Re: Huissin Gti Almera
Ei ole muutamaan päivään jaksanu päivitellä mitään tänne vaikka onkin tehty aika paljon.
Paksin kannen sain hitsattua ja vedin rostexia saumoihin ja paljaalla pellillä oleviin kohtiin. Työnjälki ei kaikista kauneinta kun ei oikein jaksanu keskittyä ja hitsauskone temppuili... Mutta onneksi jää muovin alle piiloon.
Sain idean maalata venttiilikopan punaiseksi että konehuoneeseen tulisi vähän väriä. Kopan sain maalattua ja hetkenpäästä tuli puhelimeen ilmoitus että öljykorkki on noudettavissa postissa. Maalasin vielä seuraavana päivänä tekstit valkoiseksi pienellä pensselillä.
Tosiaan lasinpesuneste pöntön reijän tukin jollain kakskomponentti liimalla ja jollain tallista löytyneellä muovilätkällä. Sain sitten säiliön paikalleen
Sulakerasian vierestä, oikean etuiskaritornin juuresta löytyi yllätyyys...
Sain myös kattoverhoilun ja pilarimuovit verhoiltua mustalla verhoilukankaalla sekä sisustaa kasattua. Melkoista arpomista että mikä pultti kuuluu mihinkin. Paljon tuli myös uusittua pultteja kun ei viitsinyt huonoja vanhoja takaisin laittaa. Samoten kaikki muoviklipsut vaihdettu uusiin.
Paksin kannen sain hitsattua ja vedin rostexia saumoihin ja paljaalla pellillä oleviin kohtiin. Työnjälki ei kaikista kauneinta kun ei oikein jaksanu keskittyä ja hitsauskone temppuili... Mutta onneksi jää muovin alle piiloon.
Sain idean maalata venttiilikopan punaiseksi että konehuoneeseen tulisi vähän väriä. Kopan sain maalattua ja hetkenpäästä tuli puhelimeen ilmoitus että öljykorkki on noudettavissa postissa. Maalasin vielä seuraavana päivänä tekstit valkoiseksi pienellä pensselillä.
Tosiaan lasinpesuneste pöntön reijän tukin jollain kakskomponentti liimalla ja jollain tallista löytyneellä muovilätkällä. Sain sitten säiliön paikalleen
Sulakerasian vierestä, oikean etuiskaritornin juuresta löytyi yllätyyys...
Sain myös kattoverhoilun ja pilarimuovit verhoiltua mustalla verhoilukankaalla sekä sisustaa kasattua. Melkoista arpomista että mikä pultti kuuluu mihinkin. Paljon tuli myös uusittua pultteja kun ei viitsinyt huonoja vanhoja takaisin laittaa. Samoten kaikki muoviklipsut vaihdettu uusiin.
Honda Civic Fn1 Sport Käyttötötterönä
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Huissin Gti Almera
Paljon on yllätyksiä näkyy löytyny nisukasta.. On hienoa että jaksetaan tänne vielä päivittää näitä projekteja vaikka foorumi on muuten alkanut kuolemaan sosiaalisen median takia.. Miten on prokkis edistynyt ja joko on saanut maalia pintaan?
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Re: Huissin Gti Almera
Hyvän näköistä ja tehokasta turaamista; moni olisi tuossa vaiheessa jo alkanut parempi kuntoista koria etsimään, joskin suoraan priimakuntoisia vakiota nyt nykypäivänä ei taida Almeroissa liiemmin ollakaan. Ruostehommat kun tekee huolella ja suoja-aineiden kanssa on erityisen tarkkana ettei mitään jää muhimaan, niin pystyy pitkälle jatkossa keskittymään vain sitten auton ulkoiseen habitukseen.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Huissin Gti Almera
Päivitelläänpäs pitkästä aikaa tännekkin
Pahoittelut tosiaan että tuli pieni tauko päivityksiin... Yksinkertaisesti en vaan jaksanut ja muistanut välillä koko hommaa. Autoa kuitenkin on tullut tehtyä aina kun on siihen ollut mahdollisuus. Pienet vastoinkäymiset auton kanssa on kieltämättä saanu välillä mielenterveyden horjumaan mutta kaikki on onneksi aina korjattavissa.
Auton olin saanut lähes siihen pisteeseen että voisin vetää fillerin niskaan niin huomasin että perhana, takalasi oli tuhannen päreinä... Metsästin uutta luukkua ja kävin tossa läheisellä purkaamolla kyselemässä jossa olisi ollut luukku ilman spoileria ja hurjalla lommolla. Kaikenlisäksi siintä luukusta oli pyynti 170€... Unohdetaan siis se luukku.
Hetken tuumailin ja ajattelin että pirautan seuraavalle lähimmälle purkaamolle mikä on n.tunnin ajomatkan päässä. Purkaamolta vastattiin ja heiltä löytyy kyllä luukku ja vielä spoilerilla! Ei muuta kuin auton keula kohti Ilolaa ja luukkua hakemaan. Luukusta jouduin maksamaan sisempine valoineen ja pumppuineen peräti 60€ eli ei paha! Purkaamon yksi työntekijä on itse harrastanut joskus gti almeroita niin hän vihjasi että olisi myydä osia ja todella edulliseen hintaan... Sovittiin että viikonpäästä haen häneltä osat pois kärryllä.
Muutamaa päivää ennen kuin oltiin sovittu osien noudosta tulee puhelu että niitä on vähän enemmän mitä hän muisteli ja niin olikin. Muranossa penkit kaadettuna ja auto lastattu melko täyteen sekä pitkä kuomullinen peräkärry melko täynnä. Nyt on siis osia reippaasti varastossa jos joskus joku sattuu hajoamaan eikä maksanu osat kuin sata euroa, eli todella edulliset siihen nähden mitäkaikkea siinä kasassa on!
Almeraan sain fillerin pintaan ja sitten kävin koko auton läpi vesihiomalla 800p paperilla. Kun auto oli hiottu, tallista enimmät pölyt poistettu, lämpötila saatu kohdalleen ja paikat suojattu oli aika vetää värimassa eli siis mipan wbc. Värimassan maalaus oli helppoa, maali oli peittävää ja miltei hajutonta. Auto kuivui vuorokauden jolloinka pääsi lakkaamaan. Lakkauksessa tuli etusiipiin valumat ja kattoon ehkä vähän liian vähän lakkaa. Päätin että ei anneta pikku virheiden laannistaa ja kesällä maalataan uudestaan. Virheistä huolimatta auto on ihan kivan näköinen ja olen tyytyväinen. Ei ensikertalaiselta voi kauheasti odottaa. Ainiin... kuskin etuoveen oli jäänyt kaksi lommoa joita en aijemmin huomannut, näkyy ikävästi lopputuloksessa.
Huom, viimeisessä kuvassa auto oli likainen kun oli nopeasti vaahdottimella ja pesurilla huuhdeltu.
Auton kun sain ajoon niin miltei heti meni takaanta jarruputket rikki. Uusin molemmat ja eteen asti niin kestää varmaan yhden kymmenen vuotta. Tänään vaihtelin öljyt kun oli tokmannissa halpaa 5w-50 rallyformulaa ja huomenna olisi tarkoitus laittaa katti paikalleen ja yksi putken kannatin fiksata kun nyt joku rautalankapatentti siellä...
Päivittelen taas kun teen autoon muutoksia.
Pahoittelut tosiaan että tuli pieni tauko päivityksiin... Yksinkertaisesti en vaan jaksanut ja muistanut välillä koko hommaa. Autoa kuitenkin on tullut tehtyä aina kun on siihen ollut mahdollisuus. Pienet vastoinkäymiset auton kanssa on kieltämättä saanu välillä mielenterveyden horjumaan mutta kaikki on onneksi aina korjattavissa.
Auton olin saanut lähes siihen pisteeseen että voisin vetää fillerin niskaan niin huomasin että perhana, takalasi oli tuhannen päreinä... Metsästin uutta luukkua ja kävin tossa läheisellä purkaamolla kyselemässä jossa olisi ollut luukku ilman spoileria ja hurjalla lommolla. Kaikenlisäksi siintä luukusta oli pyynti 170€... Unohdetaan siis se luukku.
Hetken tuumailin ja ajattelin että pirautan seuraavalle lähimmälle purkaamolle mikä on n.tunnin ajomatkan päässä. Purkaamolta vastattiin ja heiltä löytyy kyllä luukku ja vielä spoilerilla! Ei muuta kuin auton keula kohti Ilolaa ja luukkua hakemaan. Luukusta jouduin maksamaan sisempine valoineen ja pumppuineen peräti 60€ eli ei paha! Purkaamon yksi työntekijä on itse harrastanut joskus gti almeroita niin hän vihjasi että olisi myydä osia ja todella edulliseen hintaan... Sovittiin että viikonpäästä haen häneltä osat pois kärryllä.
Muutamaa päivää ennen kuin oltiin sovittu osien noudosta tulee puhelu että niitä on vähän enemmän mitä hän muisteli ja niin olikin. Muranossa penkit kaadettuna ja auto lastattu melko täyteen sekä pitkä kuomullinen peräkärry melko täynnä. Nyt on siis osia reippaasti varastossa jos joskus joku sattuu hajoamaan eikä maksanu osat kuin sata euroa, eli todella edulliset siihen nähden mitäkaikkea siinä kasassa on!
Almeraan sain fillerin pintaan ja sitten kävin koko auton läpi vesihiomalla 800p paperilla. Kun auto oli hiottu, tallista enimmät pölyt poistettu, lämpötila saatu kohdalleen ja paikat suojattu oli aika vetää värimassa eli siis mipan wbc. Värimassan maalaus oli helppoa, maali oli peittävää ja miltei hajutonta. Auto kuivui vuorokauden jolloinka pääsi lakkaamaan. Lakkauksessa tuli etusiipiin valumat ja kattoon ehkä vähän liian vähän lakkaa. Päätin että ei anneta pikku virheiden laannistaa ja kesällä maalataan uudestaan. Virheistä huolimatta auto on ihan kivan näköinen ja olen tyytyväinen. Ei ensikertalaiselta voi kauheasti odottaa. Ainiin... kuskin etuoveen oli jäänyt kaksi lommoa joita en aijemmin huomannut, näkyy ikävästi lopputuloksessa.
Huom, viimeisessä kuvassa auto oli likainen kun oli nopeasti vaahdottimella ja pesurilla huuhdeltu.
Auton kun sain ajoon niin miltei heti meni takaanta jarruputket rikki. Uusin molemmat ja eteen asti niin kestää varmaan yhden kymmenen vuotta. Tänään vaihtelin öljyt kun oli tokmannissa halpaa 5w-50 rallyformulaa ja huomenna olisi tarkoitus laittaa katti paikalleen ja yksi putken kannatin fiksata kun nyt joku rautalankapatentti siellä...
Päivittelen taas kun teen autoon muutoksia.
Last edited by Huissiii on 27. Mar 2020 22:24, edited 1 time in total.
Honda Civic Fn1 Sport Käyttötötterönä
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Murano z50 & Almera Gti Harrasteena
Taitaa olla niin että ketkä eniten vi**uilee, tekee vähiten
Re: Huissin Gti Almera
Hyvää duunia. Itse olisin kyllä tuommoiset määrät mätähommia jättänyt välistä.
Viimeisimmät kuvat ei pahimmoilteen näy että voisi arvostella lopputuloksen
E:Hyvältä vaikuttaa
Viimeisimmät kuvat ei pahimmoilteen näy että voisi arvostella lopputuloksen
E:Hyvältä vaikuttaa
Last edited by Sammyboi on 28. Mar 2020 06:27, edited 2 times in total.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 74 guests