Eli auto on TA40 Carina, vuosimalliltaan -80. Vissiinkin vähän erikoisempi deluxe malli kun lasi-kattoikkunakin löytyy
Tarkoituksena saada siis käyttis ensikesälle kun korttiinkaan ei ole kuin vähän yli puoli vuotta aikaa.
Mittarikin pyörähtää 40tkm päästä ympäri, siihen nähden lienee hyvässä kunnossa koriltaan. Pohjastakaan en löytänyt sen isompia ruosteita, reikiä unohtamatta.

Noh...eihän se mikään kedon kaunein kukkanen ole ulkoisesti, ollut näemmä ennen jopa pinkki ja päälle vedetty sitä tuttua käläkälää mattamustana.. Tietää siis melkoisia hiomahommia että tuohon uskaltaa alkaa mitään maaleja edes harkitsemaan.. Pellithän siihen löytyy eteen, mutta ovat irroitettu tekniikkarempan ajaksi..
Edellinen omistaja oli alkanut istuttamaan 4A-FE myllyä vakion 2T:n tilalle, tekniikaksi tulee siis 2T mylly vähän paranneltuna..

Tuli vähän hinkkailtua joitain osia puhtaammaksi niin niitä vois säilyttää edes jossain...Kuvassa näkyy nyt ainakin startti ja laturi joihin upposi ihan tarpeeksi aikaa

Ja tuolle olis tarkoitus tehdä jotain jännää..

Meni myös tämäkin touhu sellaiseksi että joutuu työkalutkin itse tekemään että pääsee hommiin, ei koko kaupungista löytynyt yhtä moottoripukkia niin piti sitten itse väsäillä.. Ja joo, näyttää siltä että eihän tuo saatana kestä yhtään mitään, mutta tuli sitä sen verran testattua jotta laitoin putken tuohon akseliin ja menin itse toiseen päähän istumaan ja hyppimään, ei se siitä mihinkään hajonnut
Vähän to-do listaa ja muutakin tulevasta:
-Vanteiksi hillityt alut tai sitten sopivan leveät pellit.
-Väriksi jotain tummaa, ehkä tumman sininen (meren sininen or what ever)
-Madallusta tottakai, pitäisi sovitella varmaankin jostain uudemmasta tojosta joku alustasatsi..
-Moottoritilan maalaus
-Putkiston teko (2,5")
-Sisustan puhdistus, on muuten karsean likainen ja hajuinen..
Varmasti tulee vielä jotain mieleen. Auto tarkoitus maalata itse, mikäli tulee lupa maalata koululla..
Tämän pidemmittä puheitta julistan projektin alkaneeksi, luultavasti ensimmäisenä pitää tuo nykyinen mylly napata pois, raivata sisusta romuista ja aloittaa se perkelenmoinen hionta..
Pahoittelut huonoista kuvista, oli luurin kamerassa asetukset päin honkia..joten..
Kommentit, ehdotukset sekä risut ja ruusut on tervetulleita