Eli omassa autossa on jo ollut jonkin aikaa seuraavanlainen ongelma.
(Kyseinen auto on: Toyota Celica 1995 1.8 GSI moottorilla)
Kun lähtee kiihdyttämään kakkosvaihteen ollessa päällä kierrokset 2300-2500, niin auto rupeaa tärisyttämään kunnolla.
Tuon kierros alueen jälkeen tärinä loppuu. Muilla vaihteilla ei ole kyseistä ongelmaa.
Entinen omistaja on purkanut koko moottorin ja tehnyt opinnäyte työn joskus aikoinaan.
Silloin hän oli todennut kampiakselin olevan mutkalla 0,08mm
Itse olen pohtinut, että onko kampiakseli mennyt enemmän mutkalle ja nyt tärisyttää, vai onko vauhtipyörä vinoon kiristetty.
Vai voiko moottorin korvakoissa olla häikkää?
Onko kukaan muu paininu samojen ongelmien kanssa?
Apu olisi tarpeen
Celica tärisyttää
Re: Celica tärisyttää
Veikkaisin että vika on vetareissa, sisemmissä maljoissa.
Re: Celica tärisyttää
Tuo kyllä äkkiseltään kuulostaa realistiselta.
Pitääpä melkein seuraavaksi vetarit aukaista ja katsoa mitä ne on syöny
Pitääpä melkein seuraavaksi vetarit aukaista ja katsoa mitä ne on syöny
Re: Celica tärisyttää
On siinä järki välähtänyt kun on noinkin kierolla kammella koottu vaikka tiedossa ollut..
Re: Celica tärisyttää
No sanoppa älä muuta. Entinen omistaja oikein mitannu, että kiero ja nakannu takasin kiinni
No jospa tuo tasoittuis nuilla vetareilla...
No jospa tuo tasoittuis nuilla vetareilla...
Re: Celica tärisyttää
Vasen vetarihan se on väljä...
Nyt kuumeisesti oon ettiny käytettyä vetaria, joka olisi vielä iskussa.
Löytyy vaan noita GTI Celican vetareita, mutta sopisikohan ne tähän GSI moottoriin.
Eroaako näissä paljonkin vaihdelaatikot. Molemmat on siis samaa korimallia.
Nyt kuumeisesti oon ettiny käytettyä vetaria, joka olisi vielä iskussa.
Löytyy vaan noita GTI Celican vetareita, mutta sopisikohan ne tähän GSI moottoriin.
Eroaako näissä paljonkin vaihdelaatikot. Molemmat on siis samaa korimallia.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 30 guests