Corollan sytytyshäiriö?

Kaikki tekniikasta.
User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by Zugu » 18. Jan 2014 18:20

Ei välttämättä, vikakoodi kertoo mihin vika kohdistuu, ei aina 100% vian aiheuttajaa.. Esim huono lataus tai akku niin alkaa puskeen vikakoodia sieltä sun täältä, itse komponenteissahan silloin ei ole vikaa vaan liian alhaisen jännitteen takia ne ei toimi oikein.
Nopeat liikkeet on näyttäviä

MitsuT
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 583
Joined: 21. Apr 2011 18:10
Location: Rovaniemi/Hirvas

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by MitsuT » 18. Jan 2014 18:55

MitsuT wrote:Jos on vikakoodi P0304, onko silloin nelospytyn puola sökö?
eli sytytyskatkostahan tää koodi meinaa. Eli silloin tarkistetaan akku ja lataus??
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by Zugu » 18. Jan 2014 19:14

MitsuT wrote:
MitsuT wrote:Jos on vikakoodi P0304, onko silloin nelospytyn puola sökö?
eli sytytyskatkostahan tää koodi meinaa. Eli silloin tarkistetaan akku ja lataus??
Lueppa yläpuolelta ihan ajatuksen kanssa, akku ja lataus oli vain esimerkki siitä kuinka toisaalla oleva vika voi aiheuttaa vikakoodin ihan toisesta osasta, en sanonut että se nimenomaan aiheuttaa tätä sinun puhumaa 4cyl sytytyskatkoa. No onko sulla joku auto antanut kyseisen koodin vai onko tää turhaa paskanlänkytystä vain? Nimittäin ei millään jaksais alkaa jotain kuvitteellista vikaa "korjaamaan", löytyy parempaakin tekemistä.. :roll:
Nopeat liikkeet on näyttäviä

MitsuT
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 583
Joined: 21. Apr 2011 18:10
Location: Rovaniemi/Hirvas

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by MitsuT » 18. Jan 2014 19:33

No siis sytytyskatkoksia on koodi. Niin meinasin vain että merkkaako toi nyt sit puolavikaa.
Ku sanoit aiemmin että puolavika näkyy testerissä.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by Zugu » 18. Jan 2014 21:09

Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Nopeat liikkeet on näyttäviä

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by Zugu » 18. Jan 2014 21:17

Lisää tietoa puolista englanniksi tuolta vaikka, ei mun tartte referoida tähän..
http://www.autotap.com/techlibrary/unde ... ystems.asp
Nopeat liikkeet on näyttäviä

MitsuT
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 583
Joined: 21. Apr 2011 18:10
Location: Rovaniemi/Hirvas

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by MitsuT » 18. Jan 2014 21:17

Zugu wrote:Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Elikkä voitasko nyt todeta että puolavialle ei ole yksiselitteistä vikakoodia :)
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by Zugu » 18. Jan 2014 21:21

MitsuT wrote:
Zugu wrote:Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Elikkä voitasko nyt todeta että puolavialle ei ole yksiselitteistä vikakoodia :)
Missäs kohtaa mä näin olen sanonu et sille olisi yksiselitteinen vikakoodi? Tai että jos se antaa vikakoodin että se aina olisi juuri siinä komponentissa se vika mistä antaa vikakoodin? Enkös mä juuri tuossa ole selittänyt ihan esimerkein kuinka vikakoodit kertoo mihin se vika vaikuttaa vaikka vika ei välttämättä ole juuri se osa mikä antaa sen koodin.. :roll:
Nopeat liikkeet on näyttäviä

tt__
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 121
Joined: 02. Mar 2012 09:54
Location: rovaniemi

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by tt__ » 18. Jan 2014 21:25

Zugu wrote:Puolavika näkyis testerissä..
etkös tässä kerro että juuri puolavika näkyy testerillä.?ja sitten alat perumaan että se voi olla sinnepäin viittaavaa...ei se kuitenkaa suoraan näy testerillä vaikka miten koodit luet...kehut olevasi ammattimies ja aina puuttumassa joka asiaan tietäen kaikesta kaiken...
Last edited by tt__ on 18. Jan 2014 21:31, edited 1 time in total.
Bmw e91 320d m-sport -06
Bmw e60 525i m-sport -05

MitsuT
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 583
Joined: 21. Apr 2011 18:10
Location: Rovaniemi/Hirvas

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by MitsuT » 18. Jan 2014 21:30

Zugu wrote:Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Onkos toyotalla opetettu että vian ollessa päällä aletaan autosta ensin irrottelemaan osia tai vaihtelemaan osien paikkaa?
Vai onko nämä ihan "kvg" juttuja? :)
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by Zugu » 18. Jan 2014 21:32

Ja kerroin kyllä sen jälkeen että miten sen sillä testerillä voi todeta, vaikka kuinka luen useaan kertaan tuon kirjoittamani niin siinä ei lue että se testeri sanoo suoraan mikä komponentti on rikki jollain tietyllä vikakoodilla..
Nopeat liikkeet on näyttäviä

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Corollan sytytyshäiriö?

Post by Zugu » 18. Jan 2014 21:40

MitsuT wrote:
Zugu wrote:Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Onkos toyotalla opetettu että vian ollessa päällä aletaan autosta ensin irrottelemaan osia tai vaihtelemaan osien paikkaa?
Vai onko nämä ihan "kvg" juttuja? :)
Ainakin Toyotan testerillä näkee sen että onko kyseessä jatkuva vika tai kuinka monesti vika on ilmenny. Puolavikaa kun lähetään hakeen tuo nyt on nopea ja helppo tapa varmistaa, ei tartte uusia osia vaihella randomina. Tuolla tavoin ku selitin tuossa aiemmin saadaan tuo selville noin 5 minuutissa, tooooooki siis jos tiedät paremman, varmemman ja nopeamman tavan tuohon niin mikset jakaisi tätä tietoa tällaisen turhanpäiväisen liibalaaban sijaan?
Nopeat liikkeet on näyttäviä

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests