Terve,
Osaisikohan joku auttaa mikä tekniikka menee mahdollisimman kivuttomasti ko. autoon 2T.n tilalle?
Itselle ensimmäinen toyota joten hieman opettelua tämä vielä on.
Tehotavoite noin 150hp-n.200hp ja tulisi olla melko kivuttomasti leimattavissa oleva. Vapari/ahdettu: ei väliä.
Meneekö laatikko vaihtoon vai menisikö joku tekniikka suoraan olemassa olevaan laatikkoon? Paljon vakio laatikko kestää?
Kestääkö perä, kytkin, joku muu mikä hajoaa?
Muuta mitä en ole osannut ottaa huomioon?
Paikkoja mistä kannattaa etsiä osia vanhoihin toyotoihin?
Isot kiitokset jo etukäteen.
Carina TA40 2T 75hp -81 tekniikka swap, mutta mihin?
Re: Carina TA40 2T 75hp -81 tekniikka swap, mutta mihin?
Nuo toitsun T-sarjan moottorit on itsessään jo kohtuu kestäviä joten vaikkapa jo tuon motin turbotus olisi ihan fiksuakin. Tuon koneen tilalle menee suoraan myös 2T-G moottori jossa eroa nykyiseen periaatteessa kansi, se on kahdella yläpuolisella nokalla. Joutuu siihen sisukaluja hieman vaihtedella/muokata ja jakopään osat jos hommaat pelkästään tuollasen kannen... Myös se olisi fiksu turbotus kohde. 3T moottorikin olisi periaatteessa täysin sama mutta pidemmällä iskulla jolloin on 1,8 litranen, siihenkin voisi istuttaa tuon G kannen.
Varmaan seuraavaks helpoin kone laittaa olis GT Corollan moottori eli 4A-GE. Sama vaihelaatikko käy myös siihen, kytkinkoppa on vaan vaihettava erimalliseen.
Laatikkokin kestää kyllä fiksulla käytöllä nuo tehot, toki kaiken saa rikki. Jos tehoa vähänkin enemmän hakee kun tuon mitä ilmotit niin vaihelaatikko kannattanee päivittää W-sarjalaiseen. Perän kestoon en uskalla sanoa mitään kun niistä ei kokemusta minkäänlaista ole...
Fintoyssin puolella on niin paljon juttua näistä T-moottoreista ja muutenkin tekniikan vaihdoksista ja rakenteluista että kannattaa sieltä käydä lukasemassa ajatuksen kera.
Varmaan seuraavaks helpoin kone laittaa olis GT Corollan moottori eli 4A-GE. Sama vaihelaatikko käy myös siihen, kytkinkoppa on vaan vaihettava erimalliseen.
Laatikkokin kestää kyllä fiksulla käytöllä nuo tehot, toki kaiken saa rikki. Jos tehoa vähänkin enemmän hakee kun tuon mitä ilmotit niin vaihelaatikko kannattanee päivittää W-sarjalaiseen. Perän kestoon en uskalla sanoa mitään kun niistä ei kokemusta minkäänlaista ole...
Fintoyssin puolella on niin paljon juttua näistä T-moottoreista ja muutenkin tekniikan vaihdoksista ja rakenteluista että kannattaa sieltä käydä lukasemassa ajatuksen kera.
"Ihan täysillä vedetään heti alusta lähtien, ja jos vauhti ei riitä, niin kiristetään reilusti"
Jarrumerkki metrin myöhässä...
Starlet "TP-61" -82
Corolla KE-70 -83
Jarrumerkki metrin myöhässä...
Starlet "TP-61" -82
Corolla KE-70 -83
Re: Carina TA40 2T 75hp -81 tekniikka swap, mutta mihin?
Mulla olis tallissa lojumassa yks 2t:n alakerta mahlen männillä, howardin alumiini veivit, vahvistetut runkopukit, liekkirengasurat lohkossa. siinä ois hyvä turbotusaihio kohtuulliseen rahaan kun on aivan turhanpäiväsenä viemässä tilaa.
puuttuu yks öljyruisku ja laakerit kannattaa vaihtaa paremmat (jotku halppis tarvikelaakerit paikallaan) mutta ovat kunnossa.
ja löytyy myös tg:n osia jos haluttaa rakentaa twincami niin seki onnistuu
puuttuu yks öljyruisku ja laakerit kannattaa vaihtaa paremmat (jotku halppis tarvikelaakerit paikallaan) mutta ovat kunnossa.
ja löytyy myös tg:n osia jos haluttaa rakentaa twincami niin seki onnistuu
Mitsubishi evo8 (käyttis)
Celica supra (2jz swappi menossa)
toyota corolla ke25 turbo (ikuisuusprojekti)
celica supra vm.86 (rakentelu jatkuu joskus)
Celica supra (2jz swappi menossa)
toyota corolla ke25 turbo (ikuisuusprojekti)
celica supra vm.86 (rakentelu jatkuu joskus)
Re: Carina TA40 2T 75hp -81 tekniikka swap, mutta mihin?
4A-GE tai vähän leepua peliin ja 3S-GE beams
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 39 guests