suora kopio dnsf:n puolelle tekemästäni topicista.
Nonii elikkä aattelin tämmösen "oppaan" väsätä ku tuli alph4:n kanssa tänään vaihdettua toi vakio b-pumppu walbroon.
hommasta sen verran että ainakin tohon mun autoon erittäin helppo homma oisko puolisen tuntia menny, ja sit jos miettis vielä ennen ku tekee mitään nii olis menny varmaa vielä nopeammin
eipä kai sitte muutaku kuvia ja jotain sekavaa selostusta ;D
elikkäs melkeen alku tilanne, ainoastaan harmahtava peltilevy poistettu päältä joka on neljällä pultilla kiinni(hattuhyllyn alapuolella oikealla).(jotkut tietysti joutuu riisumaan verhoiluja päästäkseen tähän käsiksi mutta niistä en tiiä)
siinä sitte letkut näkyykin jo, merkattii varmuuden vuoksi toi yks letku tolla teipillä vaikkei niitä ny kovin helposti sekotakkaan.
sitte kaksi liitintä ja letkut irti ja sitte pyöritetään toi tankin "korkki" auki, elikkä toi iso musta rinkula ton letkujen kiinnityshärpäkkeen ympärillä, on yleensä aika piukassa ja harvemmin keneltäkään tuohon kuuluvaa työkalua löytyy niin vasara ja talttapäinen ruuvimeisseli (iso) käy vallan mainiosti siihen saakka että sitä sormin jaksaa pyörittää.
tämän jälkeen saadaankin sitten toi letkuhärpäke pois ja nähdään tankin sisälle
siellä se pumppu näkyykin sitten jo. siitä vaan rohkeasti kättä reikään ja nostaa pumpun pois sieltä, ei ole mitenkään sen kummemmin kiinni (koko "runko" nousee mukana)
siinä se möllöttää koko komeudessaan
sitten irrotetaan johdot pumpusta ja pumpulta lähtevä letku, jotta saadaan helpommin työskenneltyä (ei tarvii siellä takaluukussa ihmetellä)
elikkä ei tuo lyhyt letkunpätkä vaan tuo pitkä joka lähtee tankille päin.
siinä on walbro ja vanha pumppu vierekkäin ja pumpun runkokin pääsi kuvaan.
vanha pumppu irtoaa rungosta siten että siirtää sen lyhyen letkunpätkän klemmarit sivuun tai toisen vaan ja sitten pumpun alapään kumista painamalla ja hellävaraisesti runkoa vääntämällä pumppu irtoaa rungosta.
sitten uuden paikalleen laitto on ihan yhtä helppoa, pumpun mukana tulleessa asennussarjassa on pätkä letkua, siitä piti noin 1cm pätkä leikata pois jotta oli oikean mittainen ja sitten pumpun alapäähän tuleva suodatin kannattaa laittaa ennen kuin laitat pumpun paikalleen siihen runkoon koska silloin se ei enää onnistu koska pohjaan tuleva kumi estää lukitus prikan asennuksen. (suodatin lukitaan sellaisella tähti"prikalla")
siinä kuva prikasta ja sitten kuva rungossa paikallaan olevasta pumpusta, josta tosin puuttuu suodatin mutta pumppu irroitettiin ja suodatin laitettiin paikalleen. ;D
sitten pumppuun mukana tullut liitin kiinni ja vanhalle pumpulle tulleet piuhat poikki, kannattaa vähän enemmän pätkästä niistä vanhoista piuhoista, jää muuten aika pitkiksi, sitten kuoritaan pätkä johdon kuorta pois ja laitetaan pumpun asennussarjan mukana tulleet abikot johtojen väliin ja puristetaan piukasti kiinni. (mieluiten abiko-pihdeillä)
ja sitten asennetaan tankilta tuleva letku takaisin pumpun runkoon ja pujoitetaan runko takaisin tankkiin, rungossa on kaksi "kieltä" jotka kliksahtavat omaan paikkaansa tankin reunassa, näkyy kuvassakin.
sitten letkuhärpäke paikalleen korkki piukkaan, letkut ja liittimet kiinni ja kokeilemaan toimiiko auto enää ;D
kiitos. valituksia otetaan vastaan
Bensapumpun vaihto
Re: Bensapumpun vaihto
Vaihdoin kuvat oikeaan muotoonsa, niin nyt on vähän helpompi lukea ja seurata tekstin kulkua.
Jebat ohjeet ja paljon hyödyllistä infoa..! Lisää näitä.
Jebat ohjeet ja paljon hyödyllistä infoa..! Lisää näitä.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Bensapumpun vaihto
Ihmettelen nyt ääneen että, eikö vanhat johdot melkeen kannattais vaihtaa uusiin ja paksumpiin uuden pumpun mukana, ja liitokset tehdä jollain muulla kuin abikoilla? Ja sentakia ihmettelen kun olet kehunut olevasi autosähköasentaja. Kukin kuitenkin tyylillään.
Re: Bensapumpun vaihto
Vanhat piuhat yhtä paksut kuin pumpun mukana tulleessa asennussarjassa, jonka mukana tuli myös abikot ja kolvia ei ollut saatavilla.Mikk- wrote:Ihmettelen nyt ääneen että, eikö vanhat johdot melkeen kannattais vaihtaa uusiin ja paksumpiin uuden pumpun mukana, ja liitokset tehdä jollain muulla kuin abikoilla? Ja sentakia ihmettelen kun olet kehunut olevasi autosähköasentaja. Kukin kuitenkin tyylillään.
Zeta --> http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!!!
Re: Bensapumpun vaihto
razz3 wrote:Vanhat piuhat yhtä paksut kuin pumpun mukana tulleessa asennussarjassa, jonka mukana tuli myös abikot ja kolvia ei ollut saatavilla.Mikk- wrote:Ihmettelen nyt ääneen että, eikö vanhat johdot melkeen kannattais vaihtaa uusiin ja paksumpiin uuden pumpun mukana, ja liitokset tehdä jollain muulla kuin abikoilla? Ja sentakia ihmettelen kun olet kehunut olevasi autosähköasentaja. Kukin kuitenkin tyylillään.
Jos apikojen kanssa jotaki ongelmia olis niin tuskin ne niitä pumpun mukana laittais. Mutta releen kytkentä ois varmaan ihan jees, jos vielä akku peräkontissa niin helppo ja nopea homma kun ottaa ohjauksen alkuperäisiltä piuhoilta.
U11
T12
RS12
RS13
W124
T12
RS12
RS13
W124
Re: Bensapumpun vaihto
ihan hyvät ojeet on. toki ite suosin noita tinaliitoksia,kun sähkötöitä tehen. mm.wurth toimittaa sellasia valmiita lämmitettäviä tinaliitoksia joista tulee samalla myös vesitiivit. myös eräällä toisella valmistajalla on todella hyviä valmiita tinaliitoksia. tässä tapauksessa en tiedä onko tarpeen tehdä johtomuutoksia. mutta ainakin jos vielä lähdetään pumppua isontamaan niin kannattee kyllä johdotus vaihtaa ja rakentaa oma rele ohjaus.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Bensapumpun vaihto
Näistä oon joskus aiemmin kuullutkin mutta ei ois mitään linkkiä laittaa?MitsuT wrote:ihan hyvät ojeet on. toki ite suosin noita tinaliitoksia,kun sähkötöitä tehen. mm.wurth toimittaa sellasia valmiita lämmitettäviä tinaliitoksia joista tulee samalla myös vesitiivit. myös eräällä toisella valmistajalla on todella hyviä valmiita tinaliitoksia. tässä tapauksessa en tiedä onko tarpeen tehdä johtomuutoksia. mutta ainakin jos vielä lähdetään pumppua isontamaan niin kannattee kyllä johdotus vaihtaa ja rakentaa oma rele ohjaus.
Re: Bensapumpun vaihto
Ihan hyvät ohjeet, mutta kannattaisi mainita myös että mihin automalliin pumppua vaihdoit
Ja mitä tinaliitoksiin tulee niin itseäni hiukan epäilyttää bensa + kolvi + yhdistelmä eli ei ainakaan tankin lähellä kannata tehdä...
Itse muistaakseni tein liitokset kutistejatkoilla. Lisäksi vedin akulta releen kautta syöttövirran pumpulle. Ohjauksena käytin vakio virran syöttöä. Autona S14.
Ja mitä tinaliitoksiin tulee niin itseäni hiukan epäilyttää bensa + kolvi + yhdistelmä eli ei ainakaan tankin lähellä kannata tehdä...
Itse muistaakseni tein liitokset kutistejatkoilla. Lisäksi vedin akulta releen kautta syöttövirran pumpulle. Ohjauksena käytin vakio virran syöttöä. Autona S14.
Re: Bensapumpun vaihto
no sen verran nuista tinaliittimistä. ettei niihin mitään kolvia tarvi! saati sit TULTA! kuumailmapuhaltimella saa jo onnistuneen liitoksen,jos ei ole kyseistä oikeaa lämmitintä liitosten tekemiseen. hyvin vähän tarvivat lämpöä onnistuakseen.bahis wrote:Ihan hyvät ohjeet, mutta kannattaisi mainita myös että mihin automalliin pumppua vaihdoit
Ja mitä tinaliitoksiin tulee niin itseäni hiukan epäilyttää bensa + kolvi + yhdistelmä eli ei ainakaan tankin lähellä kannata tehdä...
.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 45 guests