SR16- ja SR20VE?

Kaikki tekniikasta.
Post Reply
Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

SR16- ja SR20VE?

Post by Tenppa » 26. Nov 2012 17:58

Kymysys.

Miksi almeraan on helpompi saada rekisteriin VE moottori swappi kun primeraan? Primerassahan on japanin markkinoilla itsessään SR20VE motti ja almerassa ei. Almerassahan on japseissa SR16VE motti käytössä. Ja Almeran tehokkaimmassa mallissa on 145hv ja Primeran tehokkain malli on 140-150hv.

Tietenkinhä jos istuttaa primeran keulille ton SR16VE:n niin ei tarvisi ainakaan mun primeraan kokonsa mukaan muutos katsastaa tollasta VE mottia ja HV:t ei ylity laissa määrättyyn HV ylärajaan.


Kiitän ja murisen.
Nissan, Designed to improve your performance.

patakettu
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 90
Joined: 16. Jan 2012 11:22
Location: Haapajärvi

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by patakettu » 26. Nov 2012 18:30

Tästä on väännetty jo vuosia joillakin foorumeilla ja moneltahan jääny toteuttamatta, kun kuiteksi rahallista panostusta vaatii jonku tonnin ja satasen päälle, jos kerralla toimivan haluaa rakennella...
Ei kait siinä sen kummemin rekisteröintejä tarvii tehä, kun normi leimalle vaan ja on hiljaa.
Onhan noita tietysti muutoskatsastettukin, mutta turhaa se on sama motti päällisin puolin ja päästöistä menee heittämällä läpi.
Ja tämäkin piti vielä mainita eli ennemmin 2,0 vvl kone, kun 1,6vvl on sen verta kierrosrääytin, vääntöjä ei juurikaan ja voipi olla pettymys painavan auton keulilla. :lol:
Image

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by jarskii- » 26. Nov 2012 21:03

entä tilavuus? monesta asiasta ei voi olla kiinni. käytännössä ottaen swappeihin vaikuttaa. teho- ja tilavuus-rajat ja lisäksi päästönormit

patakettu
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 90
Joined: 16. Jan 2012 11:22
Location: Haapajärvi

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by patakettu » 26. Nov 2012 21:56

No jos 2.0l tilalle laittamassa 2.0l mottia ei kait siinä sillon tilavuutta tarvii miettiä.
Tehothan menee varmasti yli mitä koneesta ilmoitetaan, mutta ei ne sitte kuitenkaan mene jos tyyliin heittämällä koneen paikalleen laittamassa. :roll:
Päästöistä oma menny ilman ihmeitä kikkailuja läpitte, kun vaan katin leimalle muistaa alle laittaa. :lol:
Näissä neo vvl swapeissa helpomalla pääsee jos valmiiksi esim. 2.0l gt primera tai gti almera aihiona, niin laatikkoonki käy suoraan paikalleen. 8-)
Image

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by jarskii- » 26. Nov 2012 23:26

päästönormit on eri asia kuin päästömittaus. entä mitkä tehot noissa on?

vai miksi näistä olis tapeltu mutta kukaan ei oo toteuttanu?

patakettu
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 90
Joined: 16. Jan 2012 11:22
Location: Haapajärvi

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by patakettu » 27. Nov 2012 14:48

Päästönormeista en tiedä, kun aikoinaan nissania ei virallisesti eu maihin ole noilla moottoreilla tuotu.
Yritin noita normeja tavata, mutta en ymmärrä miksi ei menisi niistä sitten läpitte??
Tuolta esim. voi lueskella suoritekykyä vakiomoteista: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VVL_engine
Jotku rakentaa jotku ei ja melko varmasti tuo leimasta läpitte meno jääny mietityttään..
Yleensä tähän mennessä raha/tietämys loppunu kyselyryöpyn ja nettiuhoamisen jäläkeen.. :roll:
Image

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by jarskii- » 27. Nov 2012 21:33

juurikin tuosta syystä että ei ole eu-päästönormeja koneelle niin vähän vaikea arpoa miten tuo saastuttaa..

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by jarskii- » 27. Nov 2012 21:56

koitetaan jotenki selvittää hommaa. en mene 100% varmuudella että on ehdoton fakta mutta näin olen tilanteen ymmärtänyt

eli. jokainen automalli ja moottori jotka on tuotu eu-alueella on joutunut silloiset eu-päästönormit alittamaan (euro 1, euro 2. euro 3 ja niin edelleen.) tällöin maahantuojalta löytyy laput että kyseinen kone alittaa kyseisen normin joka on ollut silloin voimassa. no jos jotain moottorivaihtoehtoa ei ole eurooppaan tuotu niin miksipä tehdas silloin alkaisi resursseja kuluttamaan kyseisen moottorin takia.
no tilanne ajatellaan näin. eli jollekkin automallille on annettu esim euro 3 luokan päästönormit (vuosimallista katsottuna) tällöin koriin saa laittaa euro 3 tai uudemman päästönormin alittavan tekniikan eli 4, 5 tai 6 (joka ei ole vielä voimassa)

hyvänä esimerkkinä vw lupo gti. kaveri selvitti tilanteen että kyseiseen laitteeseen voi laittaa lainpuitteissa 1.8t 20v tekniikan joka on varustettu sähkökaasulla koska kyseisistä moottoreista löytyy tarvittava normi joka vastaa autoa. kun taas vaijerikaasullisella tämä ei onnistu.

no toinen tilanne (joskin harvinaisempi) eli mobilessa näkyy sillointällöin kakkoskorinen jetta tai golffi en muista. kyseinen auto ei ole ollut ikinä minkään maan kilvissä (ajettu muutama kymmen kilsaa) no jos tuon ostais niin sen pitäisi alittaa nykyinen normi ja muutkin säännökset.

tämä on yksi syy minkä takia ei kannata lähteä tekemään vähäpäästöisistä autoista ahdettuja koska moottorille ei löydy tällöin minkäänlaista normia joten kutsu viralliseen päästömittaukseen tulee. en tiedä tämän hetkistä hintaa mitä maksaa suomessa mutta on puhuttu 2000€+alv joka ei tarkoita muun kuin mittauksen, eli hyväksytty tulos tai ei

ah ihana euroopan unioni :)

epäselvyyttä?

patakettu
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 90
Joined: 16. Jan 2012 11:22
Location: Haapajärvi

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by patakettu » 27. Nov 2012 22:42

jarskii- wrote:juurikin tuosta syystä että ei ole eu-päästönormeja koneelle niin vähän vaikea arpoa miten tuo saastuttaa..
Hmm menisköhän saman ikäluokan Hondan v-tecin jdm moottorit tähän kategoriaan myös sitten?
Nissanin neo vvl jdm moottorit samanmoisia saastuttajia, kun lähes "identtisiä" kopioita hondan v-tecistä. :mrgreen:
Esim. venakoneisto ja nokat samalla tyylillä valmistettu.
Image
Image

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by jarskii- » 27. Nov 2012 23:53

ei riitä että on samalla tyylillä. pitää olla 100% sama tai sitten kummatki on vaatinut viralliset testit

patakettu
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 90
Joined: 16. Jan 2012 11:22
Location: Haapajärvi

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by patakettu » 28. Nov 2012 17:26

Jokin jdm veratailukohde piti ottaa, koska näyttäny porukka vuosien aikana hondia rakentavan vähän kaikenkokosilla ja tehosilla tekniikoilla ja ei tieten leimalla mtn isompia ongelmia.. :roll:
Sekin vielä että noihin huomattavasti helpompi saada kaikenlaista palikkaa mitä etuveto nissaniin.
Yrittääpä sitten swapata tuommosen neo vvl tekniikan jos ei aikasempaa kokemusta ole.
Kyllä sai aikoinaan meleko yksin sen kans pähkäillä, kun ei juuri apuja mistään saanu mitä nyt ulkomaisia netti foorumeja yritti selata miten voisi onnistua kerralla.
Image

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by jarskii- » 28. Nov 2012 18:09

itse en paljon alkais laillisuuden kanssa ulkomaisia foorumeita selailemaan. maassa maan tavalla.

patakettu
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 90
Joined: 16. Jan 2012 11:22
Location: Haapajärvi

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by patakettu » 28. Nov 2012 19:55

Tekniikka swapista, tietoa ja sen onnistumisestahan yritin tuossa selvittää.
Siinähän vaihtoehtoja joko tekee sen tai sitten ei tee, luovuttaa ja hommaa valmiiksi kulkevan harrastekamppeen.
Näin pääsee paljon helpommalla. 8-)
Image

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by Tenppa » 29. Nov 2012 18:31

Juuh eipä kait kannata ruveta hommailemaan kyseistä mottia primeraan. Meinis vaan niin hankalaksi ja kalliiksi. Tietenkin vois uittaa japanista P12 20V NEO VVL primera :D
Last edited by Tenppa on 27. Jan 2013 18:30, edited 1 time in total.
Nissan, Designed to improve your performance.

User avatar
Savukoski
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 20. Jun 2011 09:59
Location: Rovaniemi

Re: SR16- ja SR20VE?

Post by Savukoski » 27. Jan 2013 17:53

patakettu wrote:Esim. venakoneisto ja nokat samalla tyylillä valmistettu.
Niin löytyyhän autoista yleensä myös neljä rengasta ja ratti.
Toyota Corolla ee90 '91
Toyota Hiace LH112 '89
Lada 2105 '95
Retro as F*ck

Varaosamyyjä Motonet Rovaniemi

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests