Pakosarjoista

Kaikki tekniikasta.
Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Pakosarjoista

Post by Tenppa » 20. Dec 2012 22:13

Elikäs. Kysymys kuuluu näin: Mitä fyysisiä eroja on 4-2-1 ja 4-1 pakosarjoilla? Esim: Onko laipat erilaiset? Vai miten?

Mietin tätä koska ajattelin ehkä hankkia mun primeraan GT primeran koko putkiston mukaan lukien pakosarjan koska gt primerassahan on valmiiksi peltinen pakosarja ja putkisto on hieman avarampi kuin alkuperäinen putki.

Mutta jos joku tietää että mitä fyysistä eroa on näillä pakosarjoilla niin kiitän.
Nissan, Designed to improve your performance.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Pakosarjoista

Post by Mystic » 20. Dec 2012 22:20

Eikö 4-2-1 pakosarja yhdisty ensin kahdeksi putkeksi ja siitä yhdeksi? Sitten tuo 4-1 pakosarja menee suoraan yhdeksi?


4-2-1

Image


4-1

Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: Pakosarjoista

Post by Tenppa » 20. Dec 2012 22:22

Elikkä noissa ei ole mitään fyysistä eroa muuten? Noh pitänee katsoa että löytyiskö putkistoa:D
Nissan, Designed to improve your performance.

User avatar
Ruusenvisti
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 405
Joined: 30. Jan 2012 18:19
Location: Oulainen

Re: Pakosarjoista

Post by Ruusenvisti » 21. Dec 2012 12:25

Googlesta löytyy paljon hyvää tietoa kun vihtii vähä aikaa etsiskellä ;)

Tuli monen näkösiä sivuja selailtua läpi sillon kun omaan Primeraan pakosarjaa suunniteltiin. Tenppa millä koneella tuo sun Primmu oli ?

E: Nuiden pakosarjojen erot taitaa tulla tehoalueista, 4-1 oli muistaakseni suunniteltu tuomaan tehoja yläkierroksille ja 4-2-1 enemmän alakierroksille.

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: Pakosarjoista

Post by Tenppa » 21. Dec 2012 12:53

Primerassa on 1.6l kone eli GA16DE eli koneessa on 4-1 pakosarja alkujaan. Mutta tuossa SR20DE GT:n koneesahan on valmiiksi jo peltipakosarja niin ajattelin että siitä saisi suht halvalla peltarin:D ja tietenkin GT-primeran putkisto on hieman hengittävämpi.
Nissan, Designed to improve your performance.

User avatar
Ruusenvisti
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 405
Joined: 30. Jan 2012 18:19
Location: Oulainen

Re: Pakosarjoista

Post by Ruusenvisti » 21. Dec 2012 19:38

Tenppa wrote:Primerassa on 1.6l kone eli GA16DE eli koneessa on 4-1 pakosarja alkujaan. Mutta tuossa SR20DE GT:n koneesahan on valmiiksi jo peltipakosarja niin ajattelin että siitä saisi suht halvalla peltarin:D ja tietenkin GT-primeran putkisto on hieman hengittävämpi.
Tämä totta, mutta GT:n pakosarjasa on erilainen laippa kun GA16DE:ssä. Ei passaa suoraan, ja tuohon 1.6 on helvetin vaikea löytää valmista pakosarjaa :D

Tietenki jos hitsi pysyy kädessä ja saa jostaki tuon 1.6 pakosarjan laipan niin senhän voi leikkaa ja liimaa tyylillä tehdä :lol:

1.6
Image

GT
Image

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: Pakosarjoista

Post by Tenppa » 21. Dec 2012 19:53

No tuo selittää jo paljon:D Tuon itse asiassa halusinkin kuulla että pitää vaihtaa laipat jos haluu että onnistuu.
Nissan, Designed to improve your performance.

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: Pakosarjoista

Post by Tenppa » 22. Jan 2013 21:35

Taas tuli kysymys. Kun mun nissaniin ei kauhean paljon löydy noita peltipakosarjona niin sopiiko esim Nissan Sentran peltari? Kuitenkin molemmat koneet on GA16DE.

http://speed-daddy.com/index.php/exhaus ... -1-6l.html
Nissan, Designed to improve your performance.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Pakosarjoista

Post by Mystic » 22. Jan 2013 21:50

Kuvan perusteella laippa on ainakin samanlainen; riippuen korista niin saattaa vastata jonnekkin, mutta sitä luulisi olevan jo helpompi soveltaa. :D
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Ruusenvisti
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 405
Joined: 30. Jan 2012 18:19
Location: Oulainen

Re: Pakosarjoista

Post by Ruusenvisti » 22. Jan 2013 22:24

Jossakin oli juttua tuon passaavuudesta, mutta ei väkisinkään enää muista miten oli :roll:

Laippa on ainaki oikea, että ei se hirveästi mettään voi mennä, korkeintaan joutuu vähä jatkaan tai lyhentään ja sehän ei enään ole homma eikä mikään ;) Tuommosempa oisin varmasti itsekkin tilannu jos ois tuolla hinnalla tullu eteen..

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: Pakosarjoista

Post by Tenppa » 23. Jan 2013 15:56

Täytyypä katsella sitten kun on saanut primerasta ulkonäön kuntoon. Pitänee katsella myös että löytyykö muita "virioosia" tuohon sentraan tehtynä niin saattais saada primeraakin hieman tehokkaammaksi 8-)
Nissan, Designed to improve your performance.

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: Pakosarjoista

Post by Tenppa » 27. Jan 2013 21:28

Onko olemassa ns. teho imusarjoja? Miten esimerkiksi 1.6 imusarja ja gt-primun imusarja eroaa toisistaan?
Nissan, Designed to improve your performance.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Pakosarjoista

Post by Mystic » 28. Jan 2013 14:04

Tenppa wrote:Onko olemassa ns. teho imusarjoja? Miten esimerkiksi 1.6 imusarja ja gt-primun imusarja eroaa toisistaan?
Onhan niitä, mutta yleensä aika häntäpäässä listaa jos tehoja aletaan repimään. Vaatii jo sitten uudelleenohjelmoinninkin, että hintansa puolesta en näe kyllä mitään järkeä jos ei sitten puhuta oikeasti tehokkaasta autosta jossa viimeinenkin tehon jyvä ratkaisee. :mrgreen: Muutenkin tulee pian halvemmaksi vaihtaa vain toinen kone.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Tenppa
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 475
Joined: 17. Apr 2011 12:43
Location: Rovaniemi

Re: Pakosarjoista

Post by Tenppa » 28. Jan 2013 19:14

Niin on tuokin totta :D Pitänee vaan tyytyä putkistoon ja keskittyä ulkonäköön ja sisustaan ;)
Nissan, Designed to improve your performance.

User avatar
Ruusenvisti
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 405
Joined: 30. Jan 2012 18:19
Location: Oulainen

Re: Pakosarjoista

Post by Ruusenvisti » 28. Jan 2013 22:01

Tenppa wrote:Pitänee vaan tyytyä putkistoon ja keskittyä ulkonäköön ja sisustaan ;)
Tämä. Vaparin virittäminen sen verta kallista ja tehonlisäys loppujen lopuksi melko pientä että aika turha tämmöstä konetta kummemmin kutitella, onhan ne äänet peltipakosarjalla kuitenkin ihan mukavan kuuloset :) ja mopopojan opeilla, ääni = teho :lol:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests