Autopalvelu
Autopalvelu
Korjaamo, varustelu ja fiksauspaja ois tarkotus perustaa ens vuoden puolella jyväskylään.
niin olis tarkotus selvittää mitä harrastajat ja muut auto ihmiset arvostaa alan yrityksessä ja mitä toivoisi saavansa sieltä.
Muutamia alustavia yhteistyö sopimuksia solmittu jo,
niistä lisää kun asia etenee, mutta erikois osaa ja detailing tuotteita tulossa myyntiin.
vapaata keskustelua sit vaan aiheesta
niin olis tarkotus selvittää mitä harrastajat ja muut auto ihmiset arvostaa alan yrityksessä ja mitä toivoisi saavansa sieltä.
Muutamia alustavia yhteistyö sopimuksia solmittu jo,
niistä lisää kun asia etenee, mutta erikois osaa ja detailing tuotteita tulossa myyntiin.
vapaata keskustelua sit vaan aiheesta
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe
Re: Autopalvelu
Ensinnäkin pitää varautua erilaisiin asiakkaisiin...esim. kaikkia ei voi todellakaan miellyttää...yleensä (ainakin täällä Lapissa) asiakkaat luulevat kaikkien vikojen johtuvan asennusvirheestä esim. vaihdat ajovalopolttimon ja seuraavana päivänä takapyörän laakeri ääntää -> johtuu ajovalon asennusvirheestä Tällaista joutuu kestämään lähes joka päivä kuluttaja-asiamiehen kanssa... Takuu on valttia. Toiseksi on ne vaativat asiakkaat, jotka haluavat nelipyöräsuuntauksen sekä pakokaasumittauksen ilmaiseksi, joilla ei ole sattumoisin ole käteistä, korttia sun muuta nahkatakkia, mutta lupaavat kovasti tulla seuraavana päivänä maksamaan, kannattaa ottaa rekisterinumero sekä osoite tiedot ylös eihän nuo suuntauslaitteet ja pakokaasumittarit sun muut rengassarjat maksa kuin noin 30 000€ (näitähän riittää sekä täällä ainakin on omat listat rekkareille näille "mustille rekkareille", jotka eivät maksa laskujaan) Huoh... Kolmanneksi yksinkertaisesti selitettynä, kaikki pitää olla uutta eikä saa todellakaan maksaa yhtään mitään sekä vääristä diagnooseista ei saa veloittaa mitään. Kyseisessä yritystoiminnassa nämä ovat perusasioita ainakin täällä Lapin läänissä, joten suosittelen varautumista vähintään näihin asioihin sekä etelän että ulkomaan tuomiin "hauskuuksiin". Suosittelen lämpimästi varautumista Erittäin paljon jo tästä jäi varmasti mainitsematta enkä nyt todellakaan halua muistella niitä, joten ei kun onnea yritykselle
Jos näin yleensä, niin hinnat pitäisi olla kilpailukykyiset, ammattitaitoiset työntekijät (toisin kuin vasta koulusta valmistuneet, ei toki koske siis välttämättä kaikkia, mutta paljon nähneenä, hyvin totta), tarpeelliset laitteet ovat hyödyksi...esim. nykyisellä työpaikalla olevat diagnostiikka laitteet eivät edes riitä (rosstech, dice, star, boch, 2 x autocom, autocomtruck) mitä nyt mieleen tuli... Ja lisenssit eivät halpoja ole todellakaan.
Jos kalliin neuvonantajan haluat firmalle, niin voin toki tulla neuvomaan yritystäsi, kuinka suolataan "huonot" asiakkaat v*ttuun (ilmaiset pakoputken hitsaukset sun muut muka helpot/"päivän kestävät pikku hommat" ei mee ku vartti), sillä tällä alalla ei todellakaan muuten pärjää/pysy aikataulussa ja täällä päin on ihmisiä, joita ei oteta asiakkaaksi vaikka 1000€ maksaa etukäteen ...
Yhteistyökumppanit/imago nuoriso piiressä ovat muuten sitten yrityksessä erittäin tärkeitä tulevaisuuden kannalta ja kaikin puolin mitä enempi niitä on niin sen parempi
Tästä jäi erittäin paljon negatiivistä palautetta puuttumaan, mutta en halua muistella niitä juuri nyt Toki kiitollisia ja hyviä hetkiä on kerran kuukaudessa, jos olet tehnyt 16h töitä päivässä jonkun nobodyn mieliksi, joka kuitenkin haukkuu sinut selkäsi takana, mutta silti pyytää neuvojasi aina työajan ulkopuolella.
- Herra Erittäin Negatiivinen Alalla Työskentelevä, joka Toivoo Joka Päivä Sen Loppuvan...
Jos näin yleensä, niin hinnat pitäisi olla kilpailukykyiset, ammattitaitoiset työntekijät (toisin kuin vasta koulusta valmistuneet, ei toki koske siis välttämättä kaikkia, mutta paljon nähneenä, hyvin totta), tarpeelliset laitteet ovat hyödyksi...esim. nykyisellä työpaikalla olevat diagnostiikka laitteet eivät edes riitä (rosstech, dice, star, boch, 2 x autocom, autocomtruck) mitä nyt mieleen tuli... Ja lisenssit eivät halpoja ole todellakaan.
Jos kalliin neuvonantajan haluat firmalle, niin voin toki tulla neuvomaan yritystäsi, kuinka suolataan "huonot" asiakkaat v*ttuun (ilmaiset pakoputken hitsaukset sun muut muka helpot/"päivän kestävät pikku hommat" ei mee ku vartti), sillä tällä alalla ei todellakaan muuten pärjää/pysy aikataulussa ja täällä päin on ihmisiä, joita ei oteta asiakkaaksi vaikka 1000€ maksaa etukäteen ...
Yhteistyökumppanit/imago nuoriso piiressä ovat muuten sitten yrityksessä erittäin tärkeitä tulevaisuuden kannalta ja kaikin puolin mitä enempi niitä on niin sen parempi
Tästä jäi erittäin paljon negatiivistä palautetta puuttumaan, mutta en halua muistella niitä juuri nyt Toki kiitollisia ja hyviä hetkiä on kerran kuukaudessa, jos olet tehnyt 16h töitä päivässä jonkun nobodyn mieliksi, joka kuitenkin haukkuu sinut selkäsi takana, mutta silti pyytää neuvojasi aina työajan ulkopuolella.
- Herra Erittäin Negatiivinen Alalla Työskentelevä, joka Toivoo Joka Päivä Sen Loppuvan...
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Autopalvelu
Yritystoiminnasta sinänsä en osaa kummemmin sanoa mitään, mutta asiakkaan näkökulmasta muutama hajatelma..
Korjaamopalveluissa ei nyt niinkään mitään ihmeellistä; nopea, vaivaton ja hinnaltaan kohtuullinen lienevät asiasanojen kärkipäässä. Varustelu- ja fiksauspajan puolella sitten itse asiakkaana arvostan sitä, että myyjällä on muitakin intressejä asiakkaan ajoneuvoa kohtaan kuin vain saada myytyä tuote x tai palvelu x listahinnalla eteenpäin. Varsinkin harrastajien keskuudessa "rahat pois" -mentaliteetti ei vie kauas eikä ainakaan rakenna imagoa yhtään paremmaksi. Aito kiinnostuneisuus suunnitelmista ja ehkä jopa myyjän oma esille tuleva harrastuneisuus tuottavat paljon hedelmällisempiä tuloksia.
Kannattee miettiä siis kohderyhmä tarkasti; kaikki eivät ole harrastajia ja toisaalta kaikki eivät ole niitä sunnuntai-autoilijoita, plus suuri osa sijoittuu tähän välille. Se mitä ja kenelle ensisijaisesti tarjotaan määrää sen minkälaisella toiminnan tasolla liikutaan; tästä johtuen jos kovin suuret tavoitteet pyörii mielessä, niin mieluiten jokaisella "alajaostolleen" oma myyjä/asiantuntija tai ainakin jotenkin jakaa hommat. Tietysti sitten jos teillä on suunnitelmissa myydä osia/palveluita muualtakin kuin vain myymälästä käsin, niin tätäkin hommaa hoitamaan joku "verkkotukihenkilö".
Monipuoliseen markkinointiin kannattee myös satsata, eli sen perinteisen lehti-ilmoittelun ja paikallisen mainonnan lisäksi netti on mukavan avoin pelikenttä. Lisäksi veikkaisin että nuorison ja harrastajat tavoittaa parhaiten tätä kautta. Myytävien tuotteiden ja palveluiden kannalta kannattee myös olla korvat höröllä ja ns. scenen korvilla, että osaa tarjota juuri sitä mille oikeasti on kysyntää.
Lisää kyssäreitä vain tulemaan, jos niitä herää. Uskoisin että täällä kyllä osataan ampua alas ne huonot ideat ja nostattaa hyviä..
Korjaamopalveluissa ei nyt niinkään mitään ihmeellistä; nopea, vaivaton ja hinnaltaan kohtuullinen lienevät asiasanojen kärkipäässä. Varustelu- ja fiksauspajan puolella sitten itse asiakkaana arvostan sitä, että myyjällä on muitakin intressejä asiakkaan ajoneuvoa kohtaan kuin vain saada myytyä tuote x tai palvelu x listahinnalla eteenpäin. Varsinkin harrastajien keskuudessa "rahat pois" -mentaliteetti ei vie kauas eikä ainakaan rakenna imagoa yhtään paremmaksi. Aito kiinnostuneisuus suunnitelmista ja ehkä jopa myyjän oma esille tuleva harrastuneisuus tuottavat paljon hedelmällisempiä tuloksia.
Kannattee miettiä siis kohderyhmä tarkasti; kaikki eivät ole harrastajia ja toisaalta kaikki eivät ole niitä sunnuntai-autoilijoita, plus suuri osa sijoittuu tähän välille. Se mitä ja kenelle ensisijaisesti tarjotaan määrää sen minkälaisella toiminnan tasolla liikutaan; tästä johtuen jos kovin suuret tavoitteet pyörii mielessä, niin mieluiten jokaisella "alajaostolleen" oma myyjä/asiantuntija tai ainakin jotenkin jakaa hommat. Tietysti sitten jos teillä on suunnitelmissa myydä osia/palveluita muualtakin kuin vain myymälästä käsin, niin tätäkin hommaa hoitamaan joku "verkkotukihenkilö".
Monipuoliseen markkinointiin kannattee myös satsata, eli sen perinteisen lehti-ilmoittelun ja paikallisen mainonnan lisäksi netti on mukavan avoin pelikenttä. Lisäksi veikkaisin että nuorison ja harrastajat tavoittaa parhaiten tätä kautta. Myytävien tuotteiden ja palveluiden kannalta kannattee myös olla korvat höröllä ja ns. scenen korvilla, että osaa tarjota juuri sitä mille oikeasti on kysyntää.
Lisää kyssäreitä vain tulemaan, jos niitä herää. Uskoisin että täällä kyllä osataan ampua alas ne huonot ideat ja nostattaa hyviä..
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Autopalvelu
Pakkohan tuota on siis vähän pienemmälti alottaa ja sitten jos homma oikeesti tuntuu toimivan niin ehtii lisää työ voimaa.
Suunnitelmat on kummiksi niin laajat että ei yksin onnistu. Verkkomyyntiin tulee ehkä jotain, sen kannattavuus kun voi olla vähän niin ja näin, kun samat tuotteet löytyy yhteistyö kumppaneita ja tokko ne siitä innostuis
Suunnitelmat on kummiksi niin laajat että ei yksin onnistu. Verkkomyyntiin tulee ehkä jotain, sen kannattavuus kun voi olla vähän niin ja näin, kun samat tuotteet löytyy yhteistyö kumppaneita ja tokko ne siitä innostuis
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe
Re: Autopalvelu
^ Kyllä, ensin yksi osa-alue kaikinpuolin kuntoon ja sitten laajentaa toimintaa laajemmalle mahdollisuuksien mukaan.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Autopalvelu
Näinhän se o tehtävä, rengas hommat pittää saada käyntiin ennen kevään sesonkia ainakinMystic wrote:^ Kyllä, ensin yksi osa-alue kaikinpuolin kuntoon ja sitten laajentaa toimintaa laajemmalle mahdollisuuksien mukaan.
pesu ja mylläys touhut varmaan ois hyvä olla keväällä kanssa.
sit perus huolto homma tietenki.
sit lisäilee ne muut hommelit toiminnan edetessä
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe
Re: Autopalvelu
Aloitettiin meilläkin rengashommat tossa keväällä, eli tasapainotuskone ja itse pyörityskone, kun ei ennemmin meidän työpaikassa niitä ollut. Pienenä yllätyksenä tuli ainakin mulle miten paljon asiakkaat ovat ostaneet rengaspalveluja
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Autopalvelu
Nämä asiakkaat ottaa hermoon joskus, vaikkei sitä saakkaan ääneen sanoaInsane wrote: (ilmaiset pakoputken hitsaukset sun muut muka helpot/"päivän kestävät pikku hommat" ei mee ku vartti)
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Autopalvelu
Muutama lisäys... Suositeltavaa on haalia mahdollisimman monta yritysasiakasta. Ne ovat helpoimpia asiakkaita eikä ole aina siitä rahasta kiinni kunhan autot tulee kuntoon ja ainakin ne ovat luotettavia kaikin puolin... Toinen erittäin helppo ja leppoisa tapa tavoitella hyvää tuottoa pienellä työllä on saada vakuutusyhtiöiden kunnostettaviksi määrätyt autot korjattaviksi sinun pajallesi (suosittelen)
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Autopalvelu
Myllytyshommia jos meinasit, niin suosittelen lukemaan kyllä pesukinnasta. Siellä on pari kaveria perustanu nyt firmoja, kun nämä fiksaamoiden tekemät automeikkaukset nyt on mitä on. Tuo nyt on siis yleinen mielipide. Nopea huitaisu ja rahat pois meiningillä ne menee. Ihmiset kuitenkin viittii maksaa paremminkin tehdystä työstä.
Rengashotellia kantsinee kans miettiä jos on iso tila saatavilla? Kausisäilytystä vaa rengashommien lisäksi hintaan x euroa. Yritysasiakkaat toki takaa "varman" tulonlähteen, jos on muuten hiljaisempaa.
Rengashotellia kantsinee kans miettiä jos on iso tila saatavilla? Kausisäilytystä vaa rengashommien lisäksi hintaan x euroa. Yritysasiakkaat toki takaa "varman" tulonlähteen, jos on muuten hiljaisempaa.
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Re: Autopalvelu
Shakini wrote:Myllytyshommia jos meinasit, niin suosittelen lukemaan kyllä pesukinnasta. Siellä on pari kaveria perustanu nyt firmoja, kun nämä fiksaamoiden tekemät automeikkaukset nyt on mitä on. Tuo nyt on siis yleinen mielipide. Nopea huitaisu ja rahat pois meiningillä ne menee. Ihmiset kuitenkin viittii maksaa paremminkin tehdystä työstä.
Rengashotellia kantsinee kans miettiä jos on iso tila saatavilla? Kausisäilytystä vaa rengashommien lisäksi hintaan x euroa. Yritysasiakkaat toki takaa "varman" tulonlähteen, jos on muuten hiljaisempaa.
tuo nyt on normaalia kitinää. mutta sekin kannattaa huomata minkä verran tunteina nämä harrastelijat myllyttää yhtä autoa ja miettiä mitä siitä pitäis saada rahana. kuitenki aletaan puhumaan järkevästä laskutustunnista 50€-> että yritykselle alkaa jäämään voittoa.
toisinsanoen en nyt välttämättä alkais fiksaushommia tekemään koska paremmin tienaavia hommiakin on
Re: Autopalvelu
Fiksaus hommat pitää melkeen tehä jollain tietyllä hinnalla tietty homma, jos meinaa saada asiakkaita, yrityksiä on joo tarkoitus haalia ja vakuutus yhtiö töitä.
Tänään tuli yhen tutun kanssa mietittyä katsastusta, kun laki muutos sallii korjaamolle oikeuden katsastaa. Sillon tosin tulee pakko rako ottaa lisä ukko hommiin, ajatushan lähti siitä kuinka paljon harrastajia yleensä arveluttaa katsastus erikoisen auton kanssa ja jos meinaan itse tarjota erikois osa ja varustelu palvelua niin uskoisin että etenkin harrastajat toisi auton herkemmin minulle leimattavaks.
Pahoittelut mahdollisia kirjoitus virheitä, kännyllä näpytän
Tänään tuli yhen tutun kanssa mietittyä katsastusta, kun laki muutos sallii korjaamolle oikeuden katsastaa. Sillon tosin tulee pakko rako ottaa lisä ukko hommiin, ajatushan lähti siitä kuinka paljon harrastajia yleensä arveluttaa katsastus erikoisen auton kanssa ja jos meinaan itse tarjota erikois osa ja varustelu palvelua niin uskoisin että etenkin harrastajat toisi auton herkemmin minulle leimattavaks.
Pahoittelut mahdollisia kirjoitus virheitä, kännyllä näpytän
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 85 guests