Yleinen tekninen keskustelu

Yleistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
Erggi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 41
Joined: 27. Dec 2012 21:25
Location: Tornio

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Erggi » 15. Jul 2014 15:23

..ttuko tiä nuistakaa mitää, aattelin heti tietenki että ihmisestä tulee Ruottalainen ku asuttautuu rajan toiselle puolen. :D
Harkinnassa kyllä, asunnot paljon halvempia yms. eikä työmatkakaan juuri kummenis. Nuo auton "löysemmät" muutos-syynit nyt ei ainakaan vähennä muuttohaluja. ;) Vähän kyllä hämäryyksissä tuo verohomma miten se sitte menee jos Haaparannalta kulkee Torniossa töissä. Noooh, kassellaan...

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Zugu » 15. Jul 2014 16:17

Rajakunnissa voit maksaa veroa joko suomeen tai ruotsiin, ruotsiin muuttamalla sinusta tulee ruotsinsuomalainen, eli suomalainen joka asuu ruotsissa. Muutto sinne paperitöiden jne osalta helppoa, hommaat ruotsalaisen sotun ja muuttoilmoitus jne skatteverketille, takas tulo onkin sit toinen tarina..
Autoista vielä sellane että huomaa että sillä ruotsin rekisterissä olevalla autolla ei saa suomessa ajaa kuin perheenjäsenet tai jos itse/perheenjäsen on kyydissä, eli kaverille ei voi lainata et se ajelis ittekseen.. Tulee suomen puolelta helvetinmoiset mätkyt ja verottaja tunnetusti ei ole se ymmärtäväinen osapuoli.
Nopeat liikkeet on näyttäviä

Erggi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 41
Joined: 27. Dec 2012 21:25
Location: Tornio

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Erggi » 16. Jul 2014 07:02

No eipä ois tuota auton lainailuakaan välttämättä honannu ennenku virkavalta soittelee ^^ Kiitoskia vinkeistä! :P

User avatar
mCoupe
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 676
Joined: 01. Feb 2013 09:15
Location: Kuusamo

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by mCoupe » 07. Aug 2014 00:04

Miten iso hyöty vapari autossa on öljyn keruu säiliöstä? Eli onko paras että saa vaan puhdasta imuilmaa vai onko niistä huohotus kaasuista ja öljyistä jotain hyötyäkin kun vaan liata imusarjaa?
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by jarskii- » 07. Aug 2014 22:35

hyöty on oikeasti minimaalinen. lähinnä imusarjaan ei kerry öljykerrosta. ja jos siitä öljystä alkaa olemaan ongelma niin silloin tuo imusarjan öljyyntyminen on pieni murhe. ei pidä sekoittaa egr ja huohotusta

User avatar
_Warman_
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 185
Joined: 14. Apr 2013 08:42

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by _Warman_ » 19. Aug 2014 16:57

Mites turbon kompressorikotelossa pysyis kuumakestomaali paukkupullosta suihkittuna? Aattelin vaa ku toi uus tossa vielä möllöttää irrallaa ni samahan se ois siinä vähän ehostaa

Raze
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 546
Joined: 08. Sep 2011 15:55
Location: Joensuu/Kajaani

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Raze » 19. Aug 2014 19:25

_Warman_ wrote:Mites turbon kompressorikotelossa pysyis kuumakestomaali paukkupullosta suihkittuna? Aattelin vaa ku toi uus tossa vielä möllöttää irrallaa ni samahan se ois siinä vähän ehostaa
Pitäis kestää, ei kuitenkaan ole kyseessä niin kuumana käyvä osa.
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin

User avatar
-ToK-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 98
Joined: 07. May 2013 21:06

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by -ToK- » 22. Aug 2014 08:53

Huomasin autoa peruttaessa tasaisella betonilattialla takapään kloksuvan oudosti. Aluksi ajattelin renkaan olevan tyhjä, mutta ei johtunut siitä. Tuntui aivan kuin lattiassa (joka siis on aivan tasainen) olisi pieniä monttuja.
Eräs automies ehdotti viaksi kardaanin tukilaakeria. Tarkistin asian ja tukikumi näytti ehjältä, eikä siinä ollut välystä. Jousti tietysti melko reippaasti, mutta niin sen ilmeisesti kuuluukin tehdä (?)
Mitäs meinaatte mistä vika voisi johtua?
Huomioitavaa on myös, että huomasin vian pian bc racingin alustan asennuksen jälkeen. Voiko johtua matalammasta ja jäykemmästä alustasta? Toisaalta harvemmin tulee peruuteltua tasaisella betonilattialla, että ties vaikka olis tehnyt tota aina. Tutuu ihan siltä kuin ajaisi hiekkatiellä, jossa on pientä monttua peräjälkeen. Ja autohan siis on vuoden 2002 Lexus IS200.
(Mahtokohan tulla oikeeseen paikkaan :D)

User avatar
Peksi
STAFF
STAFF
Posts: 828
Joined: 27. May 2012 21:04
Location: Rovaniemi

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Peksi » 22. Aug 2014 09:42

Oisko vetari väljä. Saattaa jumia aina välillä niin voi tuntua just tuolta. Varsinkin jos olet madaltanu just sitä niin voi tulla esille tuommoset viat .
Toyota Avensis T25 -08 " Sopivan matala kauppakassi riipuen tietenki paineista"

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Zugu » 22. Aug 2014 10:32

Vetari, puslat, perämurikan tuenta, koiranluut, laakerit.. Siitäpä etsiin väljyyksiä, itellä on takavetoisessa vastavaa lonksumista aiheuttanu apurungon ja korin väliset puslat, monesta Toytoan takamurikan tuennasta on taasen mennyt pusla maailmalla ja ovatkin vaihdelleet joko kiinteisiin tai pu-pusliin..
Nopeat liikkeet on näyttäviä

thebe
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 46
Joined: 05. Apr 2014 16:18
Location: Rovaniemi

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by thebe » 22. Aug 2014 16:15

Image
Mistä kannattais käydä kysymässä hintoja moisen maalinlohkeaman korjaukseen rovaniemellä? Onko muilla ollu vastaavia? :)

User avatar
jake---
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 540
Joined: 29. Jul 2012 23:22
Location: Oulainen
Contact:

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by jake--- » 06. Sep 2014 19:14

Osaisikohan joku auttaa tuommosen Avital merkkisen keskuslukitus/varashälytin systeemin kanssa.

Ongelma on se että punainen ledi jää palamaan aina kun autossa ei ole virrat päällä. Laite taitaa jäädä siis jotenkin päälle kun akkukin meinaa tyhjentyä yön aikana. Mikäköhän tuossa on vikana?

Jostakin kun saisi suomenkieliset ohjeet...

User avatar
Controll3d
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 620
Joined: 20. Apr 2011 18:31
Location: Iisalmi
Contact:

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Controll3d » 06. Sep 2014 21:17

jake--- wrote:Osaisikohan joku auttaa tuommosen Avital merkkisen keskuslukitus/varashälytin systeemin kanssa.

Ongelma on se että punainen ledi jää palamaan aina kun autossa ei ole virrat päällä. Laite taitaa jäädä siis jotenkin päälle kun akkukin meinaa tyhjentyä yön aikana. Mikäköhän tuossa on vikana?

Jostakin kun saisi suomenkieliset ohjeet...
Googlettamalla tuli tollanen vastaan:
Why does my Avital led light stays on and alarm wont chirp?

try turning your key on and flip the valet switch, your alarm is most likely in valet mode (youll know cause the led stays on) if that doesnt work, turn the key on and off then toggle thye valet switch 3x and that'll turn off silent mode.
Jos en väärin ymmärä niin auton virrat päälle ja jotain hälyn nappia pitäs painaa?
Subaru Impreza WRX STI -98
Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
Honda Accord CL9 -04
BMW E36 328i Coupe M-Sport -95


ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00


.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.

User avatar
jake---
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 540
Joined: 29. Jul 2012 23:22
Location: Oulainen
Contact:

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by jake--- » 06. Sep 2014 22:16

Ilmeisesti oli juurikin tuommonen valet tila päällä. Sain sen nyt pois. Kiitokset!

User avatar
Andy-Boy
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 102
Joined: 31. May 2012 20:47
Location: Tampere

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Andy-Boy » 07. Sep 2014 22:46

Onko kukaan noiden vääntösauvojen kans pelannu? Käyttis lagunassa toi perä on niin perhana löysä niin mahtaako olla mitään keinoja saada siitä jämäkämpää? Onko noihin olemassa jäykempiä sauvoja? Koitin rellu-foorumeita selailla muttei omaan silmään löytyny vastauksia.. Kämmenellä kun painaa kontin kulmasta niin perä laskee about 3cm, ja kun nojaa niin vielä enemmän :? Jokseenkin vittumainen ajaa jos on väkee takapenkillä, olo on kun kuuraketilla matkais :lol:

Parkissa kun auto on, niin kaaren ja kumin välissä on edessä 6cm ja takana 3cm (tankissa vajaa 30l bensaa). Kontissa on toki subbari joka tuo hieman lisäpainoa, niin sekin paino sitä jo laskee alas. Ilman sitä mölytoosaa kumin ja kaaren väli takana on noin 5cm
Takaiskarit näytti olevan ihan orkkikset vuodelta -98 ja edessä luultavasti samaa vuosikertaa, toki ne on ihan iskussa.

Ideoita?

E: Iskarit vaihdoin taakse niin muuttui vähän jämäkämmäksi eikä niin pahasti painu kun kotin kulmaan nojailee, perä tosin vielä roikuu alempana kuin keula. Kai se tarvii sit keulaa laskee alaspäin että on tasapainossa :D
Projekti s13 Rocket Bunny

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 98 guests