"RaceCarMikra"

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
razz3
SUPPORTER
SUPPORTER

"RaceCarMikra"

Post by razz3 » 30. Sep 2012 19:10

pannaas tää nyt tännekkin :P kopion dnsf:ältä.

Joopa elikkä aattelin nyt sitte main pyynnöstä väsätä tästä tällasen projektikertomuksen.

elikkäs kaikki alkoi siitä kun ostin mun vanhan micran takas ja siitä innostuneena alph4:n kanssa mietittiin että mitä sille pitäis tehdä, sitten huusin kahdellakympillä ga16de koneen, no pakkohan se on sinne tunkea, jotenka tämä on kertomus siitä kuinka se moottori sinne micran konehuoneeseen putoaa.
autoa pyritään rakentamaan "race" henkisempään suuntaan budjetin pysyessä kuitenkin maltillisena. kaaret? penkit menee vaihtoon ja sen sellasta.

lähtökohtana toimii siis jotain 270tkm ajettu vm.93 micra korimalliltaan K11.

Edellispäivänä alettiin purkaa sisustaa ajatuksella --> kaikki pois. elikkä nyt ois firman roskis täynnä micran sisustan osia jos jollekkin kelpaa!
myös eilinen ilta meni sisustaa purkaessa.
tänään alettiin irroittamaan konetta ja laatikkoa autosta, ja homma ei sinänsä micrassa järin suuri ole :D muutama liitin auki, vetarit ja vaihteiston vipu irti ja sitten melkee saakin jo nostaa koneen pois =P
koneen irroituksen jälkeen työnnettiin auto pesuhalliin ja paineella tulikuumalla vedellä ja liuotinpesuaineella alettiin konehuonetta ja lokarin alusia pesemään.
tähän asti sujunut kaikki melkee liian hyvin :D ainut mikä tällähetkellä huolettaa on se että auto on saanut keulaan "pienen" pusun ja se tarttis jotenkin oikoa, ehdotuksia ? (laitan kuvat jonoon alas)
myös suotavaa olis jos jostain saatais edullisesti litrasen micran vaihdelaatikko koska siinä on lyhyemmät välit kuin 1.3:sen laatikossa, mutta luulen että pidetään vaan toi 1.3:sen laatikko.
vaihteistohan on siitä kiva että sopii suoraan ga koneen kylkeen ja sitten vauhtipyörä tulee 1.3 koneesta ja kytkin sitten 1.6:sen oma.
sit tota ga konetta tarttis kans vähän ruuvailla peltisatsilla ja ilmanotolla + etanolimuutos ja sytkän säätö.
konepelti koitetaan ekaa kertaa tehdä itse lasikuidusta vanhaa peltiä muottina pitäen ja jos sujuu mukavasti niin myös lokarit olis kiva väsätä lasikuidusta.
kojelauta olis tarkotus nukata itse ja saas nähdä kummonen siitäkin sitten tulee :D
auto ois tarkotus pitää kilvissä ja satunnaisilla ratapäivillä ois kiva käydä rääsimässä.
auto on nyt jo keventynyt huomattavasti, sisustan osat painoi meinaan ihan törkeen paljon!
ruostekkin on tehnyt osansa keventämisessä joten muutama paikka pitää hitsailla jos leimaa mielii saada :D

tähän hätään ei nyt tuu oikeen mitään enää mieleen mitä kirjottais jotenka jos sitte vaa lisäis kuvia pitkän listan :D

minä tai alph4 tätä jatkossa päivitellään. sitte vaa haukkumaan pystyyn !

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

elikkkä eilen alotetut kuidutushommat saatiin tänää jo aika hyvään vaiheeseen ja hommasta jäi vielä hyvä makukin, mut pakko siin on jotain olla ku tuntu et kaikki meni taas liian hyvin ::)
konepelti ja etulokarit koitetaan nyt ekaa kertaa ikuna tehdä lasikuidusta ja ainakin vielä näyttää hyvältä =P katsotaan huomenna sit et lähteekö kuinka ehjänä osat irti =)
sitte irrotettiin kojelauta ja se ois nyt tarkotus nukata ITSE, saas nähdä mitä siitäkin tulee :D mut odotukset on kovat ainakin!
ja sitte viimeisenä laikattiin varapyöräkotelo helvettiin, oli muuten aika hassusti kiinni sielläsuntäällä mut lähti sit kuitenki palasina pois :D
osa ruosteesta sai myös osansa rälläkän uskomattomasta kyvystä leikata metallia, elikkä lattiasta palanen irti ja sitte kyljestä pieni pläntti kans.
ja sitte kansa vaatii kuvia nii niitä saa ja laitetaan jokunen iphone laatuinen foto =) --->

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

eilen otettii kuituosat varovasti irti ja sitte pistosahalla leikattiin ylimääräset kuidut veke ja jumalauta niistähän tuli hyvät! :) pientä viimeistelyä vaille valmiita ovat,
konepelti oli sen verran veltto että päätettiin laittaa sinne sisäpuolelle tollaset kevyet vahvikkeet jostain valkosesta muoviputkesta ja siitä tuli vallan mainio :D kaunis se ei ole mutta kevyt!
kojelauta meinattiin nukata itse mut ei löydetty tähän hätään nukkaa nii sitä tarvii sitte varmaa vaan tilata jostain.
mahtaakohan ~600kg tavotepaino olla liian kaukanen? :D jääpi nähtäväksi.
kaariakin tarttis alkaa pikkuhiljaa suunnittelemaan :P
ronitos:kin eksyi tallille ihmettelemään :D surullisen näkönen s12 pääsi halliin kuivailemaan vesisateelta :D

Image
Image
Image

Ipetron
NORMAL USER
NORMAL USER

Re: "RaceCarMikra"

Post by Ipetron » 30. Sep 2012 21:10

Tekemisen makua. :)
Vagina is like a wheelgap? and also I love fisting

vain
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by vain » 03. Feb 2013 21:40

Onko tämä laitos vielä työn alla? Vaikutti mielenkintoiselta. Teeppä lasikuidusta katon suora osuus.

razz3
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by razz3 » 03. Feb 2013 22:05

vain wrote:Onko tämä laitos vielä työn alla? Vaikutti mielenkintoiselta. Teeppä lasikuidusta katon suora osuus.

odottelee vielä hallilla omaa vuoroansa :P suunnitteilla vaikka ja mitä tosta 1.6 koneesta =P läppärungoilla Tai sitte himottais tehä kaasareilla se :lol: mut jotain repäsevää, voi olla että koitetaan hommata parempi aihio ku toi on aika pahasti rutussa tosta keulasta ja muutenki aika mätä et todennäkösesti ostetaan toinen K11 ja siitä aletaan työstämään =)

Seppä
NORMAL USER
NORMAL USER

Silviasta?

Post by Seppä » 04. Feb 2013 07:00

Komia Silvia! Onko orkkis kuntoinen :?: :)

razz3
SUPPORTER
SUPPORTER

Re: Silviasta?

Post by razz3 » 04. Feb 2013 21:43

Seppä wrote:Komia Silvia! Onko orkkis kuntoinen :?: :)
onn lukuunottamatta pikku piristyksiä =) ja ajettu 110tkm ;) täysin ruosteeton ja uskomattoman siistissä kunnossa! yks kuva löytyy ainaki mun zetori topicista.

voimaa olis tarkotus kehittää lisää (sr20det) ja mataluutta ja vanteita =)

Post Reply