Maalaamisesta niin paljoa tiedä, mutta kyllä se viimenen pinta tehdään sitten aplaarinoikaisulla hiomalla ja lopuksi kiillottamalla. Jossei aplaaria ole mahdottomasti niin voisi hoitua kyllä Monellon aplaarinpoistolaikalla ko. homma. Ja CRX:ssä niin mahottomasti ole pintaa niin menee sutjakastiMasa808 wrote:Taas puuhailtu hommaa eteen päin. Suurin osa osista alkaa olla maalissa. Lakkapintoja joutuu vielä hieromaan kun aina toisella tai kolmannella lakkakierroksella tuntuu vetävän appelsiinille. Tiedä sitten tuleeko laitettua tavaraa liikaa ja edellinen kerros ei ehdi haihtua riittävästi vaikka haihdutusaikaa oon yrittäny pidentää.
Itse ainakin ymmärrän niin että sulla on nykyisten jousien jäykkyys 12.5kg/mm ja pituus 180mm edessä ja takana 10.5kg/mm ja 185mm pitkät. Tuolla 6kg/mm jousella keula löystyy puolella. Riippuen ihan kuinka matalalla aiot ajaa, itse lähtisin kokeilemaan tuolla 12kg jousella ja jos tuntuu liian jäykältä eikä säätämällä saa tarpeeksi löysäksi alustaa niin sitten tilailee löysemmät jouset.Masa808 wrote: Jousista pikku kyssäri, nykyisissä merkinnät edessä 12.5-180 ja takana 10.5-185.
D2 tarjoaa eteen 6kg/mm jäykkyyttä ja taakse 4-10kg/mm. Meneekö toi etupää 6kg/mm jousella löysemmäksi? Millasella jäykkyydellä olis hyvä lähteä koittamaan? Nää uudemmat D2 jouset siis 5cm lyhyemmät.
Yleensä ollut noin 17-18*C astetta kun tullut maalailtua. Siittä se todennäköisesti sitten johtuu. Haihdutusajat on sitten tosi pitkät ettei pitäis olla siittä kiinni. Katotaan miltä näyttää kun vedin pari viikkoa sitten lisää lakkaa välihionnalla kaikkiin pintoihin. Tarkoitus olis vesihioa, myllyttää ja kiillottaa nyt tulevana viikonloppuna. Ainakin toi välihionta tasoitti pinnan hyvin eikä menny lakkapinta puhki eli nyt tavaraa pitäis maalin päällä olla.jori wrote:Tallisako maalaat? Epäilen että liian kylmä jos lakka ei tasotu.

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests