Datsun 180B SSS 2dHT 1978 by TsunTee

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER

Datsun 180B SSS 2dHT 1978 by TsunTee

Post by Tsun-Tee » 18. May 2012 09:37

Eli Kyllikin alkaessa tympimään, on aika ehkä lopultakin aloitella seuraavaa ikuisuusprojjeria.

Tarinahan alkaa siitä kun ostin jumalanvuonna 2005 heinäkuussa 1979 vm Datsunin Sössön:
Image

Ei liiemmälti ollut räpeltelemättömiä tarjolla, saati ruosteettomia niin tollanen Kontiolahdelta sitten tuli hommattua olikohan 300 tai 350e osineen. (Joita oli palajo)

Kuitenkin homman aloitus viivästy ko piti ettiä mm. apparin ovea ja lokasuojaa jotka oli solmussa.

Mm. kuvassa näkyvästä syystä
Image

tuli sitten hommattua kesäkuussa 2006 varaosa-auto 50e Taavetista. Hän oli hieman ruosteinen, tai sanotaan että korimallille tyypillisesti ruostunut:
Image

Oli toinen takajarru jumissa niin trailerilta pois vetäessä:
Image

Nooh, pisteosien toivossa tää oli hommattukin.

Tässä välissä hommailin uusia osia mm. konepellin, loksut varastoon, sekä Japskituonti oven, lokarin, puskurit yms. Kaiken saatavilla olevan kirjallisuuden myös.

Silmään sattui sitten heinäkuussa 2007 ajokuntoinen melko hyväkorinen -78 sössö Espoosta. Aloitettu projekti joka oli jäänyt kesken jo 1993. Ruosteiset luukut oli viskattu mäelle ja kun kori oli saatu pohjamaaliin, ei sitten uusia enää löytynytkään mistään kohtuuhintaan. Maksoi 350e ja kiireesti hain pois.

Tämä on nyt sitten tallissa odotellut innostuksen alkua joka siis lopultakin siintää.... :P Pitää tietty muistaa että Datsuneita oli parhaimmillaan tallissa mulla 27kpl joten ei ihme jos väääähäääsen pitkittyi hommat. :mrgreen:

Image

Muttamutta, nyt ongelmana onkin tekisikö museoautoa vai pikkusen tuunattua harrastepeliä. Vai Kyllille pikkuveljen levikkeineen ja viritöötmoottoreineen?

Mielipiteitä?
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

Veni
JUNKIE
JUNKIE

Re: Datsun 180B SSS 2dHT 1978 by TsunTee

Post by Veni » 18. May 2012 11:09

Pitäähän kyllille pikkuveikka saada :)

Toncha
STAFF
STAFF

Post by Toncha » 18. May 2012 15:19

Kyllä pikkuveikka kyllikille pitää saada :D .
Pitää tietty muistaa että Datsuneita oli parhaimmillaan tallissa mulla 27kpl joten ei ihme jos väääähäääsen pitkittyi hommat.
Jumaleissön mullekki moinen talli :o :shock:

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by Tsun-Tee » 21. May 2012 11:44

Joo sen verta noi vanteet pihalle autosta koukkaa jotta voi ollakin pakko laittaa levaria....

Image

...ainaki edessä...

Image
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by Tsun-Tee » 26. May 2012 20:20

Okei eli nyt projjeri julistetaan virallisesti alkaneeksi.

Talliin on työnnetty, ensin toki pestiin letkulla sisältä ja päältä pölyt pois ja linnusp*sk** sekä hiirien tuotokset...

Image
Ropisteltiin näennäisesti loistavasta pohjasta pois tehtaan bitumit ja altahan löytyi onneksi vain pintaruostetta. :(

Pitänee ottaa loputkin pois ja puhaltaa sisusta.
Image

Image

Konehuoneesta pitää ottaa loputkin pois jotta voi päättää lopullisen värimaailman itse, onneksi suurin osa on poistettu valmiiksi, loput ihan ruuvilla kii.

Image

Tässä onneksi ei ole kovin paljoa hankalien paikkojen hitsausta, mm. takaiskaritolpat ja kaaret suurimmalta osalta on ok.

Image

Image

Image

Samoin nuo jalkatilat ja muuten pohja on ok.

Image

Image

Image
Kojelautanen tulee purettua täysin, tuohon on tallessa uuttavastaava lauta ja mm. uusi johtosarja kaikkine mittareineen ja pakkisummereineen joten ei kannata tuota vanhaa ruveta ropaamaan.

Saas nähdä löytyyko virheetöntä kojelaudan päällistä.....

Ratti tulee viimeisestä vuosimallista nahkainen, kuten myös puskurit.

Image

Vanne/rengas asioita tuumailin myös.... 235/60/14 vois olla että kaarimankelia vois lainata...vuokratakin... Se ei enää mene sinne. Mutta muuten sopis hyvin etusien kanssa synkkaan.

Image
Ei se paljosta kii ois et koukkais sisälle,,,, ehkä 1 sentti. Tosta näkyy WD40 kosteana kohta mistä renkaaseen himaa kii....

Image

-mut eikös se mystikki ja tonkka rikkonu sen..... :roll:

ps. jos liikaa tulee laitettua kuvia joutavista asioista niin sanoo vain.... :lol:
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO

Mikk-
JUNKIE
JUNKIE

Post by Mikk- » 27. May 2012 10:27

Tsun-Tee wrote:ps. jos liikaa tulee laitettua kuvia joutavista asioista niin sanoo vain.... :lol:

Paljon vaan kuvia niin on mielekkäämpi lukea ja seurata edistymistä.

Ja jos mielipiteitä kysytään, niin tottakai kylille tälläset vehkeet pikkuvireillä :P
Image

cosmicci
JUNKIE
JUNKIE

Post by cosmicci » 27. May 2012 11:18

Pirun hyvältä näyttää taas 8-)
Tsun-Tee wrote:ps. jos liikaa tulee laitettua kuvia joutavista asioista niin sanoo vain.... :lol:
Ja eihän projekti topic olisi mitään ilman kuvia. Lisää vain ;)
Toyota Corolla KE70
Lexus GS300 gen2
Subaru Outback MY07

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by Tsun-Tee » 28. May 2012 07:40

Tsun-Tee wrote:
Ratti tulee viimeisestä vuosimallista nahkainen, kuten myös puskurit.

:lol:
Hehee, joskus kun oikolukee omia juttujaan, niin naurattaa kovasti :lol:

Selvyyden vuoksi, puskurit ei ole nahkaiset vaikka ovatkin viimosesta vuosimallista.... :D

Ja kyllä itsestäkin kiva on kuvia katella, varsinkin jossei paljoa jaksa kirjoitella. Inspiraatiota tulee imettyä.

Pikkuviri varmaankin tulee laiteltua, ei nää vakiona mitään raketteja ole jossei muutenkaan. Jostain jos 180sx:n 1.8 turbotekniikan täydellisenä sais hommattua kohtuuhintaan niin vois koittaa siihen rahansa ja aikansa hukata jatkossa.
Mukava ois suhahdella kylillä. 8-)

vaikkakin tuo N/A on enempi lähellä sydäntä ainakin vielä.

ps. Tää projekti kun on muuttanut muotoaan ja autoaan niin monta kertaa niin sanottakoon vielä se et nyt ois muuttunu taas kerran jos KarjalaisenSami ei ois hitsannut umpeen noita oopperaikkunoita omastaan... Nettiautossa oli myynnissä halvalla nääs kGT takavaloineen koppa. Ois ollut hyvä pikkuveli kyllikille, levikkeetkin jo valmiiksi. Mut jostain syystä tässä mallissa noi oopperat on se juttu, muuten persiinnäkönen peli. :P

Pitää katella josko tänään sais vanhan Valametin 361Deen tulille ja käytyä hinaamassa lantalasta purettavaksi tuo alkup projektikoppa. Keli ois hehkuttomalle nyt loistava, varsinkin kun ei ole viimo syyskuun inahtanut. :mrgreen:
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO

peeaa
NORMAL USER
NORMAL USER

Post by peeaa » 30. May 2012 15:50

Tsun-Tee wrote: ps. Tää projekti kun on muuttanut muotoaan ja autoaan niin monta kertaa niin sanottakoon vielä se et nyt ois muuttunu taas kerran jos KarjalaisenSami ei ois hitsannut umpeen noita oopperaikkunoita omastaan... Nettiautossa oli myynnissä halvalla nääs kGT takavaloineen koppa. Ois ollut hyvä pikkuveli kyllikille, levikkeetkin jo valmiiksi. Mut jostain syystä tässä mallissa noi oopperat on se juttu, muuten persiinnäkönen peli. :P

Kas kun sanoit, se tuli taas myyntiin...
http://www.nettiauto.com/datsun/180/4329225
:mrgreen:

ps. Kangasalan autopurkamolla tais olla tälläsen uus takakylkipala jos en nyt ihan väärin muista. Voin tarkistaa kun seuraavan kerran käyn...
Suzuki Alto SS80 -85
Honda Civic 5D -78
Datsun 1000 B10 -67
Datsun 1000 B10 -69
Datsun 120A Coupe KPLE10 -73 x2
Datsun 120Y LB210 -74
Datsun 120 AFII Coupe -78
Datsun 120A -80
Nissan Micra K11 -97

...alle kymmenen harrastetta ei o mitään...

Post Reply