Janza ei varmaan pistä pahakseen, jos samaa topiccia nyt käytän? Kysymys kuuluu, mikä on paras tapa saatikka maali luoda mahdollisimman onnistunut lopputulos huonoissa tiloissa (lue: pöllyävä ilmastoimaton talli jne).

Olen tuota Civicin maalausta tässä suunnitellut ja kova olisi halu tehdä Arin tavoin kaikki itse, mutta taidot nyt eivät maaliasioiden suhteen sieltä parhaimmasta päästä kyllä ole; ASENNE RATKAISEE (toinen syy on se että menee ihan mukava rahaerä nuihin pusseihin, jos ne toteutan).
Nissanin puskurin maalailin itse ja omaan silmään tuli yllättävän hyvä huomioiden työtilat ja p*skasta maalista johtuen v*ttuuntuneena päätetyn työtavan. Tuossa vetelin ensin telalla ohentamattoman maalin pintaan, hioin ja sen jälkeen paukkupullolla uudestaan. Pinta jäi hieman karkeaksi ja pohjatkaan eivät mitkään parhaat olleet, mutta muuten ihan jees jos pientä eroa värisävyssä muuhun autoon ei oteta huomioon. Lattian ym. paikat luonnollisesti kastelin pöllyämisen estämiseksi, mutta nyt varmaan vähän eri asia jos kerta koko autoa ollaan maalaamassa.
Mattavärillä maalaaminen onnistuu myös varmaan ihan kotitiloissa? Sanokaa jos olen käsittänyt väärin, että matalla on paljon vähemmän tekijöitä, jotka voivat lopputuloksen kannalta mennä v*tuiksi? Esimerkiksi kiiltävällä maalattaessa on mm. pelko, että joku alue jää hailakaksi tai tulee pilvimäisyyttä tjsp. Matta on semmoisenaan jo melko "karu", niin ei pienet appelsiinit varmaan haittaa tai niitä ei ainakaan niin helposti huomaa?

Vaatiiko matta normaaliin tapaan pohjamaalin vai uskaltaako vetää semmoisenaan hiotulle pinnalle? Tuleeko parempi jos pohjamaalinkin vielä välihioo (jos nyt sattuu valumia tai muuta tulemaan)? Niin ja millä karkeudella auto kannattee käydä läpi, kun se kuitenkin pitää mataksi hioa ennen varsinaista maalausta? Voiko mattapintaa viimeistellä esim. myllyttämällä tai hiomalla (jos niin millä karkeudella), vai onko se vain yksinkertaisesti se mikä siitä tulee?
Hirveästi tyhmiä kysymyksiä, mutta nyt on hyvä aika kehittää itseä uuden romun kanssa talven aikana ammattilaisten ohjastamana.. Vara mennä v*tuiksi.

Ohjeita otetaan vastaan!
Luulisi xmipaxin ainakin osaavan paljastaa jotain salaisuuksia näistä hommista.