saa poistaa. näitä ei enää ole

Omien autoprojektien esittely.
tojo1986
NORMAL USER
NORMAL USER

Re: Toyota Corona RT 81 vm.73 sipistelyt

Post by tojo1986 » 28. May 2012 18:43

Etupään kimpussa on oltu, meinaa olla osat "kivenalla" :? Alapallonivelet tartteis mutta saatavuus on melko huonoa.
Image

Alatukivarret ja etujouset kävi hiekkapuhalluksessa. Pintaan tuli epoksi ja mattamusta. Paikallinen varaosaliike lupaili hommatta uudet iskarit. :D
Image

Image
Jarrut siistin samalla ja uudet jarruputket vaihtui myös.
Image

tojo1986
NORMAL USER
NORMAL USER

Re: Toyota Corona RT 81 vm.73 sipistelyt

Post by tojo1986 » 06. Jul 2012 09:16

leima käytiin hakemassa että päästään kruisaileen :P
Image

tojo1986
NORMAL USER
NORMAL USER

Re: Toyota Corona RT 81 vm.73 sipistelyt+ke70 stw

Post by tojo1986 » 10. Jul 2013 12:50

Jatketaan tämän perään vähän tästä Corolla projektista. Eli kysessä on pitkäkattonen 1987 vuosimallin ke 70 Corolla. Viimesiä takaveto deexiä. ;)
Auto on jo katsatustettu ja käytössä. Mutta tässä vähän tarinaa alkutaipaleelta. Kuvia ei ole kovin runsaasti aloitus hetkiltä, kori oli täydellinen osiltaan vain tekniikka ja takapuskuri puuttui kun tuon ostin, hintaa oli 150€. Moottori ja vaihdelaatikko oli purettu koska joku oli hoksannut että tässä on ollut 5v aski. :( . Auto toimi varaosan luovuttajana itselläkin jokusen vuoden, kunnes tuli aika pistää tojota kuntoon.
Kori purettiin ja käytiin läpi melko peruusteellisesti. Ruostetta oli aika reippaasti. Ruosteen ja rikkinäisen tuulilasin takia tämä oli jäännyt pois liikenteestä.
Image
Takakaaret laitettiin Golfista, kuskin helma kokonaan uusiksi, takana jousen takakiinnitykset täysin muhjua, ne korjattiin.
Ja muita penempiä kohteita..

Kaveri osti loppuneen huolto-aseman varaston josta löytyi corollaan uusi tuulilasi, hinta lasille oli 50€ :D Moottori ja vaihdelaatikko (tosin 4v) löytyi myös kaveri piiristä, muistaaksen hintaa noille tuli 150 yhteensä.
Tämä on alkuperäinen vinokeula mutta keulapellit olivat jo niin huonot, että ajattelin vaihtaa pellit isolampun pelteihin, koska sellaiset löytyin edullisesti. Valot ja maski löytyi jo omasta varastosta.
Värikin vaihtui kiiltävän mustaksi ja eteen sovitettiin pikkulampun kromipuskuri, lisäpitkät ja michelin ukko. :D Takapuskuri paikat tasottelin kun vaihdoin takahelmapellin. Vanteet on talveksi valkoiset mangelsit ja kesällä 13" alumiinivanteet.

Image
Image

Image
Jatkojalostustusta pitäs tehdä sen verran että käyttää kone pois ja laakeroida, jakoketju+rattaat laittaa.

Ketsune-
JUNKIE
JUNKIE

Re: Toyota Corona RT81 vm.73 sipistelyt + ke70

Post by Ketsune- » 10. Jul 2013 14:39

Ai noita pitkäkattoja on nuinki uusia :shock: mulle sanottiin että tuo minun vm. 1986 on viimeisintä takavetoversiota :P

En melkein tajua mikä ilo tuosta 5v askista on, itsellä jos pitää päästä täysiä niin nelosella kulkee paremmin, ja taitaa myös olla taloudellisempaa menoakin :)
Tunnusomaista pullakumille on että vannetta saa etsiä jostain kumin sisältä. Vähä niinkuin tukevamman neidin maha tarttee työntää sivuun löytääkseen herkun.
Toyota Corolla FX EE80 -87
Toyota Corolla FX EE80 -86
Toyota Corolla AE111 -97

tojo1986
NORMAL USER
NORMAL USER

Post by tojo1986 » 11. Jul 2013 09:58

Ketsune- wrote:Ai noita pitkäkattoja on nuinki uusia :shock: mulle sanottiin että tuo minun vm. 1986 on viimeisintä takavetoversiota :P

En melkein tajua mikä ilo tuosta 5v askista on, itsellä jos pitää päästä täysiä niin nelosella kulkee paremmin, ja taitaa myös olla taloudellisempaa menoakin :)
Joo kyllä näitä 87:na on.. ;) onkos tuossa sulla 5v loota? :) Jotenki tuntuu että perässä olis joku ero 5vssä ja 4vssä.. kiertää aika reippaasti 80km/h vauhdissa tolla laatikolla. Toi mun 80 luvun ledimittari ei pidä varmaan ihan paikkaansa enää, melkein 4000 rpm näyttää 80km/h :D

Toncha
STAFF
STAFF

Post by Toncha » 11. Jul 2013 14:00

tojo1986 wrote:
Ketsune- wrote:Ai noita pitkäkattoja on nuinki uusia :shock: mulle sanottiin että tuo minun vm. 1986 on viimeisintä takavetoversiota :P

Joo kyllä näitä 87:na on.. ;)
Oikea vuosimallihan tuolle varmasti on joku -85 tai -86, tuohon aikaan vaan on vuosimalliksi merkattu ensirekisteröimis vuosi. Muistaakseni datsun 100a valmistus on lopetettu -75 mutta maahantuojalle oli jääny varastoon muutamia kappaleita jotka on otettu käyttöön vasta -79-80 ja silloin on vuosimalliksi on tullut -79 tai -80.

tojo1986
NORMAL USER
NORMAL USER

Post by tojo1986 » 11. Jul 2013 16:26

Toncha wrote:
tojo1986 wrote:

Joo kyllä näitä 87:na on.. ;)
Oikea vuosimallihan tuolle varmasti on joku -85 tai -86, tuohon aikaan vaan on vuosimalliksi merkattu ensirekisteröimis vuosi. Muistaakseni datsun 100a valmistus on lopetettu -75 mutta maahantuojalle oli jääny varastoon muutamia kappaleita jotka on otettu käyttöön vasta -79-80 ja silloin on vuosimalliksi on tullut -79 tai -80.
Näinhän se menee :)

tojo1986
NORMAL USER
NORMAL USER

Post by tojo1986 » 15. Jul 2013 10:50

Nyt olis Corollaan laitettu jakopää ja kk-laakerit. En nostanu konetta pois, pikkusen kallistin että sopi ö-pohja lähtemään. Öjlypumpun vaihdoin samalla tarkistettuun versioon.
Millä näistä k-moottoreista saa tuo "ompelukoneen" äänen pois ? Vaikka kuinka säädät venttiilejä, aina kuuluu se saakelinmoinen napatus.. :evil:

Ketsune-
JUNKIE
JUNKIE

Post by Ketsune- » 16. Jul 2013 05:30

tojo1986 wrote:Nyt olis Corollaan laitettu jakopää ja kk-laakerit. En nostanu konetta pois, pikkusen kallistin että sopi ö-pohja lähtemään. Öjlypumpun vaihdoin samalla tarkistettuun versioon.
Millä näistä k-moottoreista saa tuo "ompelukoneen" äänen pois ? Vaikka kuinka säädät venttiilejä, aina kuuluu se saakelinmoinen napatus.. :evil:
Mitä itse (en sitten tiedä täytinkö vahingossa liikaa tms) Pistin castrollin GTX:ää (10w-40) niin yllättävän hiljaseksi meni kone, piti itse hetken kuunnella että menikö kuulo.. Ja koneella ajettu tosin (kai) 386tkm

Image

tuollanen purkki
Tunnusomaista pullakumille on että vannetta saa etsiä jostain kumin sisältä. Vähä niinkuin tukevamman neidin maha tarttee työntää sivuun löytääkseen herkun.
Toyota Corolla FX EE80 -87
Toyota Corolla FX EE80 -86
Toyota Corolla AE111 -97

Post Reply