Koposen Hondahelvetti

Omien autoprojektien esittely.
Shakini
EXPERT
EXPERT

Re: Koposen Hondahelvetti

Post by Shakini » 08. Apr 2014 06:33

Mä oon käyttäny Cleanser fluidia ihan rasvanpoistona enkä oo merkittävää eroa huomannu jäänesto/akkuvesi seokseen (50/50). Hinta toki paljosti kovempi :D

Onko Auto-Wheelikään vahaturvallinen?
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

kop-O-nen
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by kop-O-nen » 08. Apr 2014 12:47

Shakini wrote:Mä oon käyttäny Cleanser fluidia ihan rasvanpoistona enkä oo merkittävää eroa huomannu jäänesto/akkuvesi seokseen (50/50). Hinta toki paljosti kovempi :D

Joo, taisin olla nyt markkinoinnin uhri vähän tässä, tosin toisaalta jos se vaikuttaa ton pinnoitteen kestävyyteen vähänkin positiivisesti että on tehty rasvanpoisto tolla Cleanserilla vs. IPA+vesi seoksella niin kaipa se hintaeronsa siinä hankkii.
Mistä olet muuten ostanut IPA.aa, mä en oo mistään löytäny jäänestoa mikä olis 100% Ipaa, meillä ainakin kaikissa ilmajarrujen jäänestossa on vaan 99% IPA.a ja sit 1% jotain muuta seassa niin enno uskaltanu käyttää jos jättää jotain jäämiä pintaan.. :(

Ei ole Auto-Wheel vahaturvallinen, mutta pinnoitteiden tuota vissiin pitäis kestää kun tota mulle Projetechiltä suositeltiin vanteiden pesuun pinnoituksen jälkeen. :)
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |

Shakini
EXPERT
EXPERT

Post by Shakini » 08. Apr 2014 13:33

kop-O-nen wrote:
Shakini wrote:Mä oon käyttäny Cleanser fluidia ihan rasvanpoistona enkä oo merkittävää eroa huomannu jäänesto/akkuvesi seokseen (50/50). Hinta toki paljosti kovempi :D

Joo, taisin olla nyt markkinoinnin uhri vähän tässä, tosin toisaalta jos se vaikuttaa ton pinnoitteen kestävyyteen vähänkin positiivisesti että on tehty rasvanpoisto tolla Cleanserilla vs. IPA+vesi seoksella niin kaipa se hintaeronsa siinä hankkii.
Mistä olet muuten ostanut IPA.aa, mä en oo mistään löytäny jäänestoa mikä olis 100% Ipaa, meillä ainakin kaikissa ilmajarrujen jäänestossa on vaan 99% IPA.a ja sit 1% jotain muuta seassa niin enno uskaltanu käyttää jos jättää jotain jäämiä pintaan.. :(

Ei ole Auto-Wheel vahaturvallinen, mutta pinnoitteiden tuota vissiin pitäis kestää kun tota mulle Projetechiltä suositeltiin vanteiden pesuun pinnoituksen jälkeen. :)
Mä oon käyttäny ihan Polaric GO:ta, ainakin täällä sai Puuilosta, onko Kuopiossa moista?
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

kop-O-nen
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by kop-O-nen » 08. Apr 2014 13:38

Shakini wrote:
kop-O-nen wrote:

Mä oon käyttäny ihan Polaric GO:ta, ainakin täällä sai Puuilosta, onko Kuopiossa moista?
Joo, Polaricia on ollu mullekkin tarjolla, mutta mun mielestä ainakin joskus Pesukintaalla oli keskustelua että siinäkin olis nykyään jotain lisäainetta että IPA.a ei olis enää 100%. Silloin kun sitä joskus vuosi-kaksi sitten lueskelin ja seurasin niin homma tais olla vielä vähän vaiheessa sen selvityksen suhteen mitä siihen on lisätty ja vaikuttaako mitään.. :?

Ceisari
NORMAL USER
NORMAL USER

Post by Ceisari » 08. Apr 2014 19:46

Nesteellä myydään neste jäänesto ainetta joka on ainaki ollu 100% kamaa ku viimeks sellasen törpön ostanu..

kop-O-nen
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by kop-O-nen » 12. Apr 2014 10:05

Pesukintaan puolelta voi seurata eilen alkanutta kiillotusoperaatiota! :)

http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=1 ... 01#p108101

Shakini
EXPERT
EXPERT

Post by Shakini » 12. Apr 2014 10:49

kop-O-nen wrote:Pesukintaan puolelta voi seurata eilen alkanutta kiillotusoperaatiota! :)

Missä LIVE-feed :lol:
Lopputulosta odotellessa, sävy on nimittäinen sellainen et voi olla aika häikäisevä ;)
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

jortsa
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by jortsa » 12. Apr 2014 11:48

kop-O-nen wrote:Pesukintaan puolelta voi seurata eilen alkanutta kiillotusoperaatiota! :)

mitäs hyvää/erikoista tuos sinises teipissä on ku aina kiillotettavis autois sitä käytetään...? varmaanki muovinen pita mikä kestää ja suojaa... ja mistä semmosta sais...

Shakini
EXPERT
EXPERT

Post by Shakini » 12. Apr 2014 13:07

jortsa wrote:

mitäs hyvää/erikoista tuos sinises teipissä on ku aina kiillotettavis autois sitä käytetään...? varmaanki muovinen pita mikä kestää ja suojaa... ja mistä semmosta sais...
4CR:n teippi kyseessä ja projectechiltä :)

Ei ainakaa jätä kumemmpia liimajälkiä tms. Ja kestää ajaa päältäkin jos "lipsahtaa". Kyllä minusta parempi ku perusmaalarinteippi noihin suojaushommiin.

Loistavaa ideointia tuo lakana! Onko sulla sille katolle muuten mimmoiset hoitoaineet hommattuna?
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

kop-O-nen
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by kop-O-nen » 14. Apr 2014 09:32

Auto haettu eilen takaisin kiillotuksesta, pari pikkukuvaa tuolta Pesukintaan puolelta. Paffalle kiitokset, ja voin suositella herran palveluita muillekin täällä itäsuomen suunnalla! :)
Image
Image

Kesävanteetkin löysi eilen tiensä alle. Korkeus on tällä hetkellä aika jäätävä, mutta korjaantuu pikimmiten kunhan ehdin ruuvaamaan tolppia alaspäin.
Image

Illemmalla tuli sitten vielä rakenneltua kiinnikkeitä penkeille..
Image

Ja kuskin penkki saatiin paikalleenkin! On kyllä tosi paljon parempi "perstuntuma" ajamiseen kun vakiosohvilla. Snap-off ratinkeskiö ei kylläkään olis pahitteeksi, meinaa olla vähän ahdasta survoutua ratin taakse ja sieltä pois varsinkin nyt kun ei kelit suosi katto auki ajelua.
Image

Vielä pitää noi penkit ja "Proto" kiinnikkeet käyttää irti ja siistiä + maalata. Kuskin puolelle joutunee myös tekemään jonkunlaiset minikahvat noiden liukukiskojen käyttöön kun lattiassa on kumpu kattia ja pakoputkea varten josta johtuen kiskojen oma vipu ei mahdu mitenkään paikalleen.. Vänkärin puolelle onneksi menee sentään "ihan heittämällä".

kop-O-nen
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by kop-O-nen » 15. Apr 2014 09:32

Spämmäys jatkuu. Tänään tuli Amuse-style etulippa perille.
Pitää käydä kiikuttamassa maalarille niin saa ruuvailla paikalleen. :)

Image

kop-O-nen
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by kop-O-nen » 02. May 2014 08:32

Eilen piti asennella lippaa, toista penkkiä ja säädellä alustaa.
Mutta perinteisesti kun tuota alustaa alko ruuvailemaan niin siinähän meni sitten aamun pikkutunneille jo pelkästään sitä säätäessä.
Image
Lopputuloksesta voi olla varmaan montaa mieltä, itse tykkään ulkonäöllisesti kyllä kovasti. Tulee jotenkin nämä vanhat JGTC kilpurit mieleen vaikka ei ihan yhtä rajusti sukellakkaan. :)

Image
Image

Ajettavuudesta en sano vielä mitään, ajanu vasta kerran työpaikalta kotiin ja takaisin, eikä huvittais heti särkeä maaleja noista just korjatuista kaarista niin on tullut ajeltua aika varovasti. :D

Zimbabwe
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by Zimbabwe » 02. May 2014 16:16

Täältä ainakin isosti peukaloa :o

kop-O-nen
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by kop-O-nen » 05. May 2014 09:07

Ohessa pari kuvaa ja viedopätkä viikonlopulta Rähinä Special & Car Show meiningeistä Kuopiohallilta.

www.youtube.com/v/FMRp7DyCVWQ

Image

Image

Kiitos kuvista ja videosta, Elpuercosi.fi! :)

Tikimies
SUPPORTER
SUPPORTER

Post by Tikimies » 05. May 2014 09:21

Zimbabwe wrote:Täältä ainakin isosti peukaloa :o
Ja täältä kanssa! On kyllä todella hienon näköinen ässä :o :)

Locked