Skylle vaihtu aikanaan toiseen autoon josta oli tavoite päästä nopeasti eroon ja eihän se montaa päivää ollutkaan mulla ja tilalle tuli japanin kulttikulttuurinen "vippilaiva"
Tuollaisena tuli mulle tuo aikanaan ja jossain vaiheessa (tänäkesänä?) olis tarkotus vaihdella takasin skylleen tai säxään jos vaan saa hukattua jonnekkin tuon (gtr/s15). Kesä ja syksy suhisteltiin mukavasti hiljasella v8 lotkolla körötellen katseita käännellen, mutta jotain jäi kaipaamaan joten putkistolle ja ulkonäölle oli pakko tehdä seuraavaksi kesäksi jotain. Siispä iibein ihmeen maailmaan ja selailemaan korin osia, no eihän noita löydy edes sieltä (JES!). Japaninmaalta ebayn kautta kuitenkin osui toisenlainen maski silmään ja seoli saatava mallia välittömästi. Hintapolitiikka oli kyllä sellainen että vatsaa väänsi "buy" nappia painaessa, eikä ne postikulutkaan ollut ihan itellan halvimmasta päästä.
Putkistolle oli pakko tehdä jotain, ei tuollainen moottori pääse oikeuksiin ilman kevyttä höpinää. Puolenpäivän reipas "väliaikaisratkaisu" on aina toimiva, varsinkin ennen gatebilia. Jokohan pääsis "väliaikaisesta" eroon? Tänä vuonna ajattelinkin ettei auto ole ajossa ennenkun putki on tehty, nimim. 6metriä rosteriränniä tallissa, 300zx n/a:n downpipet tallissa odottaa muokkausta ja kaveri on lupautunut kaiken muuttamaan ajatuksesta todeksi.
Auto huusi samaan aikaan kiireellisesti alaspäin ja haluttiin taakse vähän camberia tyköpojaksi joten tilaukseen laitettiin s14 camber tukivarret. Eteen tarvittaisiin kipeästi myös kulmaa, mutta myös säädöt.

Keväällä -14 mainitsin muutaman kerran, että pitäis talviautoa vaihtaa ja kiikarissa oli jokin pieniruokainen japsikippo. No mikäs muukaan kuin cube tietysti vakaana nissani miehenä...
Kesä 2014 alkoi olla takana, sakottavat poliisit riesana ja mielenkiinto lähes pyöreä nolla autoa kohtaan. Japsien huutokauppoja selailtiin vähän väliä ja kuutiokuume kasvoi kasvamistaan.
Peipon facebook päivitys ja kaverin tekstiviesti saavutti meikäläisenkin puhelimen keskellä työpäivää ja ensimmäiset sanat tais kuulua kaverillekkin näin; "nääh, väärän värinen, liikaa ajettu." Tuosta ilmotuksen näkemisestä ja kaverin huutelusta tais kulua 5 minuuttia kun oli peipon kanssa sovittu että cube varataan mulle.

Taidettiin elää heinä/elokuuta -14 joten odottavan aika oli pitkä kun odotettu laivan saapuminen suomeen oli lokakuun alussa. Taisin silloin sanoa että tää pysyy maltillisen korkeana perushyvänä käyttöautona, eli alustaa ei tule.
Lokakuu läheni, kuumotus kasvoi ja pelko lumien tulosta kiiruhti mieleen. No olihan mulla almera vielä, mut enhän mä sillä halunnut ajaa enään
Ei muutakun bB:n keula kohti raumaa ja ihmettelemään kuutiota. Ensinäkeminen sulatti sydämen kirjaimellisesti, sehän on oikeesti PIENI! Auton läpikoluaminen ja parin japsikolhun havainnointi vähän harmitti, mutta peltiä saa rahalla kuntoon ja kauppamiehen eleenä sovittiin hintakohdilleen. Koeajon kautta rahatukko vaihtoi omistajaa ja otettiin keula kohti turkua.

Olkapääleikkauksen aikana saadut vahvat lääkkeet ja mielikuvitus baarimikon kanssa tuotti tulosta. "Nyt mä sain idean. kattokaiteet, surffilauta, mintunvihreät vanteet, vattalleen, ehkä puukyljet?" jepjep, d2 street tilaukseen ja vanteita metsästämään. "Mä pidän tän vakiona käyttöautona" valttikortti oli justiinsa käännetty ympäri.

Jatketaan projekteja kun muistuu mieleen lisää, tai tehdään lisää.
Kiitos ja anteeks kuvien määrästä, lisää tulee.